Det glamorøse toppbloggerlivet er over…..

I dag er jeg nede på en sjette plass. Så min plass blant de fem på topp er over for denne gang. Håper det varer en stund før noen lager sirkus rundt bloggen min igjen.  Jeg er helt ærlig veldig godt fornøyd med å ligge på sjetteplass i dag.  Så lenge jeg er et hestehode foran Mette Ask så er jeg fornøyd.

Det er litt rolig på bloggtoppen i dag.
Ida Wulff på tredje plass har intet nytt å melde. Samme gamle føde-leksa.
Olehartattordet er på fjerde plass. Han har ikke kommet med noe nytt siden han skrev om Hestedoktoren, han som tror jorda er flat, vaksinemotstanderen og fiskematforskeren.  Det kan du lese om i innlegget Vaksine er veien ut Og du, les innlegget jeg liner til hvis du blir litt engstelig av han der Ole.

På femte plass har vi Andrea Sveinsdottir med noe så sjeldent som et ærlig reklameinnlegg.
Eller det er vel mange reklameinnlegg som er ærlige og redelige fremstillinger av produktet man reklamerer for. Reklameinnlegget jeg skrev i går var min ærlige og oppriktige mening.

Når jeg skriver at jeg opplever dette innlegget som ærlig, så skal jeg forklare det nærmere.
Det er et slikt innlegg hvor bloggeren viser bilder av alt vedkommende “har klikket hjem” fra en eller annen nettbutikk. Bildene er helt klart hentet fra nettbutikkens sider.
Andrea Sveinsdottir skriver at disse bildene hun viser til i innlegget sitt, med lenker til nettbutikken, produktet og alt slik det skal være, er ting hun ønsker seg.
Så langt er alt som det pleier.
Hun fortsetter med at netthandel er en av hobbyene hennes.
Vel, kanskje heller ikke en overraskende påstand av en blogger i et reklameinnlegg for nettbutikker. .Men så kommer den ærlige setningen.

Noen dager er det liksomshopping og noen dager blir det faktisk bestilt hjem. Her er en del ting jeg har sykt lyst på nå, men jeg burde vente litt fordi jeg nettopp klikket hjem diverse saker og ting fra både Tise, bytimo og H&M hehe..

Slik jeg tolker det, har hun slett ikke klikket hjem tingene. Det er bare ting hun har lyst på. Ikke noe galt i det. Og jeg liker den ærlige biten, for jeg tviler på om alle som viser oss hva de “har klikket hjem” alltid har klikket hjem de tingene….

Så har vi kommet til bloggeren som ligger på første plass. Selveste Kokkejævel. Derfor bildet med advarsel om høy spenning og livsfare.  Det er slik jeg føler det hver morgen når jeg klikker meg inn på bloggen til Kokkejævel for å se hva han skriver i det innlegget som  skal kommenteres.

I dag puster jeg lettet ut.
Det er et innlegg om en vaffel-sjokoladekake.  Og den ser bare helt fantastisk ut.
Hadde det ikke vært for at jeg er ei prinsippfast kjerring kunne jeg fort funnet på å vippse et par kroner og benytte meg av oppskrifta en dag i påsken. Men niks, Kokkejævel – det skal mer til enn noen lekre bilder av sjokoladekake for å lure penger av denne kjerringa.
Slapp av, jeg har ikke tenkt å stjele.
Mamma lærte meg å bake kaker “på ei von”. Altså at man blander sammen litt av dette og hint som man tror blir en god kake.  Jeg tror nok jeg skal klare å mekke sammen ei sjokoladekakerøre som kan steikes i vaffeljernet.

Da er det bare en blogger igjen.
Min nye yndling.
En blogger på høyde med Sophie Elise og Isabell Raad.
Bortsett fra at jeg tror de to er hakket glupere enn Julia Nyland.

Julia er hun som drar til Spania og som i følge eget utsagn ikke bryr seg verken om smittevernsanbefalinger eller hva folk mener.

Hun starter innlegget sitt med “Gooood onsdagskveld snupper!”  og utelukker allerede i første setning sine eventuelle mannlige lesere. Selv jeg liker ikke å bli kalt Snuppe.  Og selv om målgruppa kanskje er jenter i tenårene, er dama selv tjue åtte og burde begynne å bli voksen.

Ellers kan hun fortelle at hun har spist seibiff, og at hun leser alle kommentarer.
Vet du, når noen føler for å  understreke at de leser alle kommentarer får jeg mine tvil. Er ikke det en selvfølge? Hvorfor blogge og ha åpent kommentarfelt hvis man ikke leser de tilbakemeldingene man får?
Jeg leser alle kommentarene jeg får. Jeg svarer på de fleste, selv om jeg gjorde noen unntak når det gjaldt å svare de siste dagene.  Det er liksom en grense hvor mange ganger man skal være nødt til å svare på de samme beskyldningene.

Vel, stor mer enn seibiffen hadde ikke Julia å melde. Og selv om Julia ikke når Kokkejævel lenger enn til navlen er 15.966 sidevisninger på et innlegg om seibiff imponerende.

Hva jeg tar med meg fra toppbloggerne i dag?
Jeg skal lage et slikt innlegg med ting jeg ønsker meg, men slett ikke kommer til å klikke hjem.
Men nå må jeg stikke.
Har noen Skype-møter som venter.

12 kommentarer
    1. Har en liten følelse av at det nok var Spaniaturen som brakte nevnte “Snuppa” dit opp 😉 Vi får vel se. Lære kunsten å gå er ikke lett det opp mot toppen. Å komme opp på plassen til “nettshoppen” klarer hun ikke. Utforbakken blir nok bratt.
      Du får ha lykke til med Skype idag da 😉

    2. God morn
      Vafler som sjokoladevafler er ikke det beste jeg liker, syns det blir litt feil sammensetning. Det som virkelig er godt er belgiske vafler med smeltet sjokolade, tror nesten det må bli slike i løpet av helga.
      Håper det går greit med skype i dag og at alt fungere.
      Ønsker deg en super fin dag

    3. Lykke til med skype møte i dag håper maskinen oppfører seg. Lite som skjer på toppen i dag tenker jeg. Vafler er godt men helst de vanlige.
      Ønsker deg en fin dag.

    4. Dessverre er det nok SpaniaSkandalen som holder Julia på topp – Takket være alle de store nettavisen, den snuppa der kommer ikkje særlig langt med en seibiff skal eg fortelle deg *ler*
      Lag deg en fin dag 🙂

      Vibbedille 🙂

    5. Men altså.. du lærer en god del om å nå bloggtoppen for tiden 😀 En dæsj bloggkrig med andre bloggere, en dæsj krangling om bloggen din på Kvinneguiden, en dæsj lansere at du driter totalt i verden rundt deg på et kontroversielt tema, en dæsj utbretting av dine innerste tanker når du blir fødeforelder 😉 Rør godt sammen og spe på med masse reklamelenker til ting du har lyst på og håper noen trør til på en spons på 😉

      Syns du er godt på vei til å finne oppskriften, om du har lyst til det etter å ha sett hva som må til er vel en annen sak 😉

    6. Ja…man blir jo fristet til å.lage både den ene og det andre.
      Man kan jo lage sin egen versjon av vaffelkakerøra med sjokolade:)

    7. Jeg har blitt beskyldt av kokken å slenge med leppa! Han skjønner ikke det at jeg er hørselshemmet og må lese på leppene…….sjokoooooooolaaaaaaadevafleeeeeeeeer er ikke noe for meg! Helt ærlig – jeg liker helt vanlige vafler! Ikke for grove og ikke for mye ræl i…………..

    8. Faktisk jeg ble fristet på vaffelkake oppskriften og jeg skal prøve:) vippet 2kr:)
      Er spent om jeg kunne friste min mann med det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg