Hva skal man skrive om..

Bloggtopplista er fremdeles ikke oppdatert.  Mine forsøk på å være morsom i innleggene  Stjerna har falt….. og Hvem er egentlig på bloggtoppen? slo ikke an.  Jeg har fått tilbakemeldinger på at slikt som at det kunne ha forekommet et skifte på bloggtoppen vitser man ikke med. Kokkejævel hadde mellom 29.000 og 34.000 sidevisninger alle disse dagene lista ikke har blitt oppdatert og er den selvutnevnte kongen. Dermed basta!

OK så sier vi det.

Siden jeg ikke har peiling på hvem som er hvor på lista (utenom toppbloggeren da) velger jeg heller å ta for meg det siste innlegget som har blitt publisert på blogg.no.
Og når jeg klikker meg inn på Renate Lande sitt innlegg blir jeg fylt med en barnslig glede og kjenner at smilet kommer.  Dette blir jo nesten som i gode gamle dager da Isabell Raad og Sophie Elise var øverst på lista.  I dag skal jeg få skrive om det jeg kan desidert minst om. I dag skal jeg skrive om hudpleie.

Renate har vært og kjøpt noen nye produkter som hun aldri har forsøkt før. Hun trengte et nytt produkt til fjeset med spf  (?) i da den hun hadde  brukt fra Elizabeth Arden er blitt discontinued. 

Jeg aner ikke hva spf er.  Googler og finner ut at det er solfaktor. OK, den burde jeg ha tatt.
Discontinued vet jeg hva betyr, utgått av produksjon. Men hvorfor ikke bare bruke norsk når resten av setningen er på norsk?

Renate kjøpte en øyekrem og en balm til å fjerne sminke med.

På bildet over ser dere helt klart at jeg trengte de brillene jeg har skaffet meg, men trenger jeg og en øyekrem? Og hva er en balm?

På siden til Vitus-apotekene leser jeg: En øyekrem eller øyeserum er tilpasset den delikate og tynne huden rundt øynene, og med riktige egenskaper kan kremen også gi ønsket effekt. Kanskje ønsker du at øyekremen skal inneha en anti-age effekt som forbedrer elastisiteten rundt øynene, eller ønsker du heller å forebygge mørke ringer og poser under øynene for et mer åpent blikk? Uansett behov, vil du finne en perfekt øyekrem og øyeserum i vårt utvalg. Vi anbefaler at du påfører øyekremen på nyrenset hud med lette klappebevegelser, fra det innerste hjørnet av øyet og utover.

Sånn anti-age effekt er jeg ikke så opptatt av, men å forebygge poser under øynene hadde jo væt greit.  Jeg vet om noen i slekta som liksom fikk sånne “Derrick øyne” når de ble stein gamle, sånn på min alder. Kanskje jeg burde kjøpe meg en slik krem.

Googlingen min gjør at jeg nå er oppdatert på at balm nok er det nyeste innen sminkefjerning.
Jeg ha ikke noen sminkefjerner. Bruker sjelden sminke.

Renate kjøpte seg en ny sminkekost. Hun ville ha noen koste i en litt mer nøytral farge enn de hun har fra Spectrum. Så hun gikk for en fra Flaer. Hun e litt usikker på kvaliteten, men skal gi den en sjanse.

Jeg må helt klart  ha en sminkekost. Det er helt sikkert på grunn av manglende sminkekost at jeg ikke sminker meg.

Renate trengte og en leppomade. (Heter det fremdeles leppomade?)  Da jeg var ung brukte vi Lipsyl.
Renate sverger til Eos lip balm, men den får hun ikke tak i i Norge lenger. Derfor kjøpte hun en fra Dior da reviewsene var gode og ingrediensene de nevnte i beskrivelsen virket veldig kjente og naturlige.

Jeg må jo selvsagt sjekke opp ingrediensene. Reviewsene er jeg litt mer usikker på hva hun mener med.  Men joda, ingrediensene er naturlige nok. Kirsebærolje – Sheasmør- Solsikke- og risvoks.  
Ja hør bare hva produsenten skriver:

Kirsebærolje bidrar til å rekonstruere og styrke den naturlige barierefunksjonen i huden på leppene for hver påføring. Balmen gir en følelse av øyeblikkelig komfort. – En olje, med en komposisjon som ligner hudens egne lipider, bidrar til økt komfort for leppene, samtidig som den bevarer fuktigheten og gir næring. – Sheasmør omfavner huden som en myk kokong. – Solsikke- og risvoks gir et langvarig hold og smelter inn i huden for å frigjøre akkurat den rette mengden av pleie.

Det er klart man trenger en slik leppomade.  Det får ikke hjelpe om den koster 385, kr. Noe som selv om man tar med prisstigningen er litt mer enn vi ga for Lipsylen den gang da.

Nå må jeg løpe!  Gamle Gubben Grå sitter alt i bilen. Vi skal på auksjon!

 

11 kommentarer
    1. Hvorfor ikke heller skrive om saker du er opptatt av på en god måte i stedet for å tråkke ned på folk som bryr seg om å pleie et huden sin og et ønske om å ta vare også på sitt ytre? Du virker faktisk gretten og nedgraderende. Er det slik du vil fremstå når du samtidig er politiker foran et valg? Jeg vil ikke stemme på en politiker som snakker dårlig om andre folk.

      1. Hun fremstår ikke slik på meg. Som nok er i omrent samme kategori som kjerringa – middelaldrende hunnkjønn med svært liten sminkebeholdning. Eller, jeg har nok enda mindre.
        Tror ikke den unge (regner jeg med) bloggeren vil oppfatte det som nedlatende – heller vil hun nok himle med (de velpleide) øynene over såpass med uvitenhet 😂

    2. Hehe, til og med jeg som bruker sminke, lærte litt her nå, uten å klikke meg inn på Renates innlegg. Mye mer forklarende å lese her hos deg 🙂 Jeg er av den gamle skolen, og lærer stadig noe nytt gjennom min egen datter, og nå også hos deg 🙂
      Kos dere på auksjon ♥

    3. Herlig innlegg, mye å sette seg inn i altså! Du får ta deg en tur på Normal og dra med deg litt i kurven. Mye for pengene og kanskje plutselig så måååååå du bare ha det (sminke )før du går i postkassa. Sminke kan være fint det, til et litt trøtt og slitent ansikt og ansiktet kan plutselig få en ny glød! 🙂 aldri for sent vettu…

    4. Hehe.. her lærer man stadig noe nytt😃
      For tiden går det kun i mascara her. Jeg bør bli flinkere til å bruke det andre jeg har også😊
      Kos deg på auksjon😃

    5. Skulle ønske noen sponset deg med gode hudpleieprodukter og gode sminkesaker så du kunne prøve ut en periode, du hadde blitt hektet og kanskje ikke GGG hadde kjent deg igjen…

      1. For mange å siden, høsten 99, skulle jeg være forlover for venninna mi.
        Rett før bryllupet (samme dag) dro jeg til hudpleiesalong og fikk farget vippe og bryn. Så dro jeg til Storesøster som er frisør og fikk klippet meg og lagt sminken.
        Skulle så møte Gamle Gubben Grå utenfor kirken der vielsen skulle være.
        Jeg sto og snakket med kusinene til venninna mi da Gubben ankom. Det var mange folk, Gubben kjente få. Han gikk rett forbi meg. Greit. Jeg sto i en klynge.
        Han gikk mot kirkedøra, lette med øynene etter meg. Jeg gikk etter han. Han snudde ved døra og kom gående rett mot meg. Vi hadde blikkontakt, men han kom nesten helt bort til meg før han kjente meg igjen.
        Såat han ikkekom til å kjenne meg igjen, ja det tror jeg så gjerne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg