Hvem er egentlig på bloggtoppen?

Siden bkogg.no har bestemt seg for å slutte å oppdatere bloggtopplista så gjør jeg meg jo noen tanker om hvorfor. Konspirasjonsteorier er alltid kjekt å ty til. Og ja, det er et bevisst valg fra blogg.no.  Det jeg fikk til svar da jeg spurte hvorfor var

Vi er klar over problemet og venter på en løsning. Takk for beskjed.

Dere ser hva jeg sier.  De arbeider ikke med å løse den.  De sitter passive og venter på at det skal dukke opp en løsning.  Som for eksempel at “rett mann” er tilbake på topp.

Så nå sendte jeg et nytt spørsmål til support og spurte når de forventet at problemet ville være løst. Så får vi se hva de svarer på det.

Det er klart at man inne i datasystemet har en oversikt over hvor mange klikk hver enkelt av oss har. Vi vet det tallet de av oss som har installert statistikken. De tallene har ikke stått stille i tre døgn.  Jeg har 416 flere sidevisninger i går enn jeg hadde forrige dagen.

Jeg tviler på at det er noen som manuelt sitter og lager den lista. Som tar for en og en av oss og sitter sånn “La meg se Spisogspar har 4901 sidevisninger.  Da må hun inn her mellom Monicha Winther og Fantastiskturglede.”   I 2021 ligger nok slikt i et automatisk dataprogram som spytter ut lista helt av seg selv.  Så siden tallmaterialet beviselig ligger der, hvorfor klarer eller ønsker de ikke å oppdatere lista?

Jeg hevder ikke at det er denne kjerringa som egentlig innehar førsteplassen. Jeg har under 2.000 sidevisninger. Jeg er langt unna toppen.  Men hvem er det som egentlig fortjener den hederen og æren som følger med topplasseringen?

Vibbedille lanserte en teori om at det kanskje var Konatil som innehar førsteplassen. Hun kom med et nytt innlegg her om dagen, og nye innlegg fra den dama pleier å bety avansement godt oppover på lista.
Men innlegget fra Konatil ble publisert 4. august.  Den lista som er på forsiden i dag har ikke endret seg siden 3. august. Jeg kan gå med på at Konatil og hennes innlegg om fiseringen lå høyt oppe på lista, gjerne helt på topp i går. Men hvem å øverst på onsdag?  Hvem skrev et sabla bra innlegg på tirsdag? Og er innlegget om fiseringen godt nok til at Konatil ligger øverst også i dag?

Jeg blar nå gjennom lista og ser på innlegg fra 3. august.  Hvem hadde et innlegg som fortjente førsteplassen på onsdag?  Jeg starter fra toppen, eller fra andreplassen da, og leter meg nedover.  Det er jo mest sannsynlig at den som har overtatt trona er blant de som pleier å ligge høyt oppe på lista enn at Tursiv som ikke har skrevet noe innlegg siden i mars har tatt turen fra 87. plass og helt til topps..

Jeg trenger ikke å lete lenge.  For Mamma på hjul hadde et innlegg på tirsdag som rørte og gledet meg noe så innmari. Og ja, jeg tror det var flere enn meg som felte en liten tåre når de leste innlegget om helikoptertur. 
for vi ble alle redde når Mamma på hjul ble hasteinnlagt på sykehuset i Kristiansand på lørdag.
Når dama som er råere enn de fleste på tirsdag forteller oss at hun rakk en tur med helikopter i helga før hun måtte kaste inn håndkle og ringe 113 ja da leser vi med glede og nesten litt vantro hva hun skriver, og feller en gledeståre nå vi merker oss at den lune humoren er tilbake i teksten.
Ja, jeg er overbevist om at det var Mamma på hjul som var på topp på onsdag.

Så gjenstår det bare å finne ut hvem som egentlig er på topp i dag.

Jeg finner svaret relativt raskt på det spørsmålet og. Ida Wulff kom med et nytt innlegg i går.  Vi vet alle at når Ida Wulff kommer med noe nytt bærer det ofte helt til topps.  Så hun er nok dagens toppblogger!
Da  har jeg tatt jobben med å oppdatere om ikke hele lista så i det minste toppen.

Blogg.no har ennå ikke oppdatert, og de har heller ikke svart på min nye henvendelse enda det er langt på dag.

6 kommentarer
    1. Det høres ut som en bra Toppliste spør du meg! 😀 Eg er overbevist om at Vivian snuste på 1.pl hvis ikkje hun ikkje overtok her om dagen – Den dama kan det og burde så visst tronet øverst 🙂 Selv hadde eg 1600 flere i går enn dagen før så litt irriterende at det står stille, men pytt pytt, det ordna seg nok 😀 Nå er det helg i allefall 🙂
      ENJOY!
      Vibbedille 😀

    2. Helt klart fasiten du sitter med her 🙂
      Tenker Ida topper! Egentlig…men hvis det fixes i løpet av dagen! Så ser vi det jo…følger spent med!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg