Stemningsrapport fra Drømmehuset….

Lørdag morgen.
Jeg sitter her med tekopp og tastatur. Den beste tiden på dagen hvor jeg elsker å sitte helt i min egen boble, helst i mest mulig stillhet. Bortsett fra radioen da, som står på i bakgrunnen. Den står på fra jeg står opp om morgenen til jeg legger meg om kvelden. Jeg er et radio-menneske.

Gamle Gubben Grå. har aldri vært noen morgenmenneske. Knapt tilsnakkende før etter den tredje sigaretten og den andre kaffekoppen. Nå er han blitt ikke-røyker den siste uka. Han har ikke blitt noe mer morgenfugl av den grunn. Altså, kanskje ikke den du maser mest på akkurat nå. I tillegg er han ikke helt i form.

Datteren er i kjempeform! Kom hjem fra festival rundt klokka 5 i morges. Litt trøtt, riktignok. Foretrekker Coca-Cola til frokost. Har tatt opp mange videoer fra konsertene på Malstrøm-festivalen i går. Nevnte jeg at det er en rocke-festival?
Disse lydkuttene spiller hun med stor begeistring for oss som har gått glipp av de.
Spesielt for Gamle Gubben Grå. Han liker jo rock! Det er kjent at jeg er mer glad i visesang.
Datteren spiller altså Rockemusikk for Gamle Gubben Grå mens hun gauler med på Kjøter sin versjon av Jeg vil ha en liten hund og danser rundt på stuegulvet.

I stua, rett ved den dansende storesøstra og den sukkende faren som forsøker å komme seg i sikkerhet med kaffekoppen før han blir dratt med i dansen ligger Yngste Sønn og sover.
Hvorfor han sover der og ikke i senga si aner jeg ikke. Mulig han har ventet på Datteren i natt. Forsikre seg om at hun ikke plutselig skulle ringe og trenge skyss. Eller kanskje han bare slokna der i går kveld.

Det er deilig når Drømmehuset fylles av folk og liv, men noen ganger kan det oppleves som litt mye liv. Jeg tror jeg snart tar meg en tur i skogen med hundene…..

6 kommentarer

    1. Så bra at din bedre halvdel har stumpet røyken. Moro for de unge og dra på festival. Det gjorde eldste sønn og kona. Først country festival, og i går og i dag er Bukta med mye bra musikk. De koser seg og det er bra. Kos deg på luftetur med hundene.

      1. Datteren koser seg. Hun er baransvarlig for festivalen. Arrangørene er venner og tidligere kollegaer fra hun var bartender her i byen. Så nå er hun hjemme på gamle tomter og koser seg.

    2. Takk for fin rapport fra Drømmehuset og de fine folka der🙋🏼‍♀️ Liv og røre er koselig, men med måte. Helt enig. Deilig å kunne velge å ta seg en skogstur😀 God lørdag!

      1. Høres deilig ut. Da jeg var ute hos Høvdingen I hår skulle jeg ønske jeg hadde med badetøy. Da jeg var barn var stranda rett ved huset en av distriktets beste badestrender. Det er den ikke lenger Alger og gjengrodd på stranda. Jeg har ikke badet der på over 30 år, men i går blinket i det minste vannet fristende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg