Blir ikke noen tur til Bergen.

Jeg hadde så store planer om å reise til Bergen denne helgen.  Være med i Vivian sin markering for å få sette søkelys på ALS. Vandret i fakkeltog sammen med en mengde flotte folk rundt dette vannet i Bergen. Men sånn ble det ikke.
Jeg skyldte på hundepass, og mye annet i går. Like mye for meg selv.
Egentlig er det snakk om prioriteringer.
For togtur og hotell i Bergen koster litt, og selv om det overhode ikke er synd på meg må jeg prioritere hardere nå som jeg har gått fra lønn til trygd. Kjipt men sant. Da blir det ikke kjærestetur med Gamle Gubben Grå i november. I det minste ikke til Bergen. Det blir nok en tur på kafe senere i dag, og kaffe-latte.
Skulle gjerne vært der. Endelig truffet Vivian, Vibbedille og andre bloggere jeg vet dukker opp i Bergen. Men jeg fikk det ikke til denne gangen.

Det er overhode ikke synd på meg. Jeg har tilbragt de to siste helgene på hotell, og jeg skal ha en ny hotell-helg om fjorten dager.  Det er egentlig litt godt å være hjemme en helg.  “Barnefri” har vi og. Yngste Sønn er på guttetur. Ikke det at det er så mye plunder og jobb med han, men Gamle Gubben Grå og jeg kan jo være teite gamlinger i fred. Svinge oss rundt på kjøkkenet, klappe hverandre på rumpa og synge falskt til sanger på radioen uten at noen himler med øynene.

Det var litt himling og teite foreldre i går. Begge guttene var hjemme til middag. Jeg burde tatt bilde. Reinsdyrmedaljonger og bakte poteter. Men å begynne å fotografere maten når man har to slyngler i 20-åra sittende rundt matbordet… Man blir ikke mindre teit forelder av det. Så jeg lot ikke de få noen billige poeng om mamma-blogger.

De kan komme med så mange billige poeng de vil om denne blogger-mammaen. Sannheten er at denne bloggen skaffer meg mye moro og mange gøyale opplevelser. I går for eksempel. Plutselig fikk jeg en melding som fikk en bra dag til å bli enda bedre. Noen hadde lest et blogginnlegg og likt det de leste.
Når Gamle Gubben Grå kom hjem etter å ha kjørt Eldste Sønn hjem danset jeg rundt på stuegulvet og fortalte henrykt om meldingen. Ikke fordi jeg hadde fått ros og en hyggelig kommentar, det opplever jo vi bloggere hele tiden.  Men fordi jeg nok en gang ser at bloggen kan føre til noe mer enn gode leseropplevelser.
For et par måneder siden kom “Late Brit” inn i livet mitt på grunn av bloggen. Det har gjort både Drømmehuset og samlivet med Gamle Gubben Grå bedre. Mindre husarbeid som må gjøres på lørdager, mindre diskusjoner og ikke minst et renere Drømmehus.
Bloggen har gitt meg nye bekjentskaper og hyggelige overraskelser i hverdagen og ikke minst, penger tjent på blogg ga Drømmehuset nytt rekkverk på terrassen.
Mye moro og gode opplevelser. En arena hvor jeg kan være 100% meg selv.

Skulle gjerne vært i Bergen, men Gamle Gubben Grå skal lage oss en god helg her.  Hjortefilet venter i kjøleskapet. En god Amarone er funnet frem fra kjelleren. Etter litt husarbeid og en tur ut i vakkert høstvær med Charlie Chihuahua blir det en bytur. Kanskje kjøper vi noen julegaver. I det minste blir det garantert kaffe-latte og en god lunsj. Dette blir en bra helg.

 

4 kommentarer
    1. Så synd da…du hadde gledet deg masse. Men ut på tur koster…Tog er ikke billig og overnatting + mat..
      Hadde nok blitt noen tusenlapper dette. Det er ikke noe man kan ta rett ut av et månedsbudsjett, men spart opp på forhånd..
      Det må i hvertfall jeg gjøre..
      Så gøy da, flere spennende ting på bloggen???
      Aldri fått så mye som ei flaske med shampoo jeg, men kanskje en dag!
      Kos deg med lørdagen!

      1. Ja. Det hadde blitt noen tusenlapper. Kontoen med penger tjent på blogg som kan brukes til slikt hadde langt fra de summene, og siden det er mye gøy jeg vil få med meg i november og desember måtte jeg prioritere vekk denne turen. Synd. Jeg hadde gledet meg.
        Samtidig er det godt å ha helgen hjemme og. Det er litt møter og sånt for tiden, har vært borte de to siste helgene og litt lite hjemme. Man kan lege seg gode opplevelser og gode dager hjemme og

    2. “Du skal vel legge det ut på den der pinlige bloggen din”, sa avleggeren en gang til meg da hun var en 16-17 år eller noe. Det var den gang jeg skrev på en annen blogg enn nå. Antakelig minst like pinlig nå, men avleggeren har blitt voksen og hever seg over å kommentere denslags 😉 Lag deg en fin lørdag!

      1. Eldste Sønn likte ikke at lokalavisa slo opp at jeg var blogger for et par år siden. Det var samtaleterapi i lunsjen på jobben hans.
        Datteren reagerte da en fyr hun hadde vært på et par date med hadde googlet litt og funnet ut at moren hennes var blogger og “kommunist”. Men stort sett tror jeg de synes hobbyen min er helt ok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg