Snø, raspeball og fargerik salat.

Sitter her med tekopp og tastatur mens snøen laver ned utenfor Drømmehuset – igjen. Radioen melder om vanskelige kjøreforhold – igjen. Kanskje ikke nå på morgenen, men utover dagen. Det skal visst snø til ut på morgenen i morgen.
Jeg klager ikke. Jeg konstaterer fakta.

Når jeg så klikker meg inn for å se hva jeg skal la meg inspirere av i dag, føler jeg en lettelse når jeg ser at det ikke er sokke-stopping. Mors middag skriver som regel om mat. Når jeg klikker meg inn på innlegget og finner ut at jeg skal la meg inspirere av raspeball …….
Vel, ingen kan si noe annet enn at bloggere er opptatt av gammel kunnskap enten det er på sokke- eller matfronten.

Jeg er ikke noe glad i raspeball, eller potetklubb som er vårt distrikts versjon av den tradisjonelle retten. Jeg tror aldri jeg har lagt det selv, men vi hadde det både titt og ofte i barndomshjemmet.
Jeg vil heller fortelle om hva vi hadde til middag i går.

Vi hadde kikertsalat med søtpotet og granateple.  Oppskriften fant jeg i Magasinet for 13. januar i år.
Litt overraskende fant jeg ut at jeg ikke hadde tatt bilde av middagen. Jeg vet jeg drev og styrte med det. Da jeg publiserte innlegget Almato på lørdag var det noen som syntes maten så fargeløs ut. Maten i går var langt fra fargeløs.
Antakeligvis fikk jeg ikke fotografert maten fordi Datteren ringte akkurat når vi satte oss til bords.
Vel, det var både godt og fargerikt. Bakt søtpotet, kikerter surret i panna med hvitløk og garam masala, hjerte-salat, rødløk og mynte. Retten ble toppet med creme fraiche og granateple-kjerner.

Kjekt med de raspeballene. Nå fikk jeg jo skrytt litt av hvor sunn mat vi spiser i Drømmehuset.  Og ja vi spiser rene grønnsaksmiddager oftere enn mange tror. Men i dag, i dag skal vi ha biff.

 

4 kommentarer
    1. Hjelpe og trøste om jeg også skulle lagt ut alle de gode og flotte middagene samboeren min lager, hihi 😀 Jeg tenker imidlertid det ville blitt for fristende og ført til mye misunnelse blant blogglesende husmødre og kokker… 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg