Almato

Når Gamle Gubben Grå har forsøkt å knuse skallen på Kjerringa med å legge ut snubletråder skal det mer enn en kopp kaffe-latte til for å blidgjøre meg.  Så i dag ble det middag nede i sentrum av Hønefoss.

Vi har snakket om å teste ut Almato, en nyåpnet restaurant. Den holder til der legendariske Kokkens var. Ja, det har vært Tonys der etter det, men jeg tror de fleste i distriktet husker Kokkens og pizzaene derfra.  I dag bestemte vi oss for å gjøre alvor av det vi hadde snakket om.

En hyggelig servitør, og innehaver, tok i mot oss da vi kom. Vi ble vist til et ledig bord og fikk beskjed om at han snart kom tilbake med menyen. Jeg tok en tur på toalettet før jeg satt meg, og da jeg kom tilbake sto det alt to cola på bordet. Menyen måtte vi imidlertid vente litt på. Jeg tror det kom av at to grupper på til sammen 18 personer hadde dukket opp rett før oss og alle de satt å bladde i hver sin meny. Vel, vi klaget ikke. Gøy å se at et nytt sted er godt besøkt. Det ligger liksom litt utenfor selve sentrum.

Menyen var rikholdig.  Det var mye som fristet, men vi bestemte oss for å prøve hver vår Almato-spesial. Det vil si en burger med pommes frittes, aioli og peppersaus med champignon.
Det valget angret vi ikke på. For du så godt!!
Vet ikke hvor mange ganger vi gjentok det i bilen hjem. Dette fristet virkelig til gjentakelse. Ikke med en gang, selvsagt, vi var virkelig gode og mette.  Vi kommer garantert tilbake en annen gang.

 

10 kommentarer
    1. Den tallerken så ganske stusslig ut, lite med farger. Vi endte opp hos Tony’s når vi skulle spise på fredag. Kokkens har jeg mange timer hos i ungdommen. Det ble stort sett en baguette der hver fredag og lørdagskveld rett før de stengte for kvelden.

      1. Jeg er enig i at det kunne være mer farger, men smaksmessig var det godt. Vi snakket om det i bilen hjem at det i grunn var greit at det ikke var trøkt noe salat og tomat opp i sausen. Kunne kanskje hatt noen skiver med slangeagurk på tallerkenen mest for pynt.

    2. Var der igår, fantastisk mat og personale. Maten smaker faktisk noe sammenlignet med alle andre steder her i byen. Nye salt & pepper!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg