Gamle Gubben Grå og kjerringa på nye eventyr

 

I dag har jeg “kontordag” så da tar jeg litt “gjemmekontor” og blir med Gamle Gubben Grå på nye eventyr. Jeg jobbet jo som tillitsvalgt en dag i ferien. Den avspasserer jeg i dag.

“Jeg fant, jeg fant!” sa Askeladden. Og her om dagen fant jeg et bord som skulle gis bort på Finn som ville være perfekt på terrassen på hytta. Heldige vi fikk det. Så i dag går ferden for å hente det på Nesbyen og kjøre bordet til Valdres.

Det er en kjent sak at Gamle Gubben Grå ikke lengre hører som en ungdom. Så når han skulle plotte inn på GPSen den adressen han trodde selgeren hadde sagt var det ikke noe sted med den adressen  Hva gjør Gubben da? Jo han plotter inn noe som ligner… Det var ikke riktig sted. Og kjerringa ble ikke så veldig imponert. Men vi fant nå frem til slutt.

Hytta hvor vi hentet bordet var et slikt eventyrsted med flere lafta bygninger på et stort hyttetun omkranset av en skigard og stor port. Og nå skulle eventyrbordet bli vårt!

Ferden videre fra Nesbyen gikk opp til Gol og videre over fjellet til Bagn. Vi stoppet på Ellingseter for å la Charlie Chihuahua få bevege seg litt. Da lot vi oss også friste med hver vår store porsjon rømmegrøt.

Hvis noen lurer så er slike villmarksmøbler tunge. Veldig tunge. Gamle Gubben Grå er veldig sterk, men det er ikke jeg. Og på hytta er det et stykke i litt ulent terreng fra bilvei til terrassen. Men vi fikk det på plass! Og det ble så fint! Da gjør det ikke så mye om ryggen skriker litt i kveld.

Vi tok en kaffekopp ved det nye bordet.  Jeg var så fornøyd!  Gamle Gubben Grå fiksa noe med et drensrør og jeg beisa bordplata på det nye bordet.

Så var det desverre på tide å reise hjem igjen. Det var ikke lett å forlate hytta., men vi drar opp igjen på fredag og blir hele helgen. Det blir bra. Mye som må fikses som vanlig.

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. For et flott bord, og så fikk dere det, uten å betale noe? Fantastisk ♥ Jeg kunne fint hatt et sånt på terrassen jeg, selv om jeg ikke har hytte 😉
      Men siden det er så tungt, så ville det nok vært litt upraktisk, tross alt.
      Det blir fint når dere er på hytta igjen, og kan nyte utsikt og det hele med noe godt på bordet 🙂

      1. Her skal det nytes både kaffekopper og ting i stetteglass. Bordet har noen skader på det ene hjørnet. Det var derfor det var gratis. Men som et utebord på en litt enkel hytte på fjellet holder det i mange flere år.

    2. Nydelig bord og det passet perfekt. Så bra, men for en jobb å frakte dette bordet til hytta da! Her blir det mange kaffekopper..Og maten såååå veldig god ut. Deilig dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg