De sier det skal bli sol….

De driver og skryter på radioen at i dag, i dag kommer våren. Sol og temperaturer på over 10 varmegrader hele helgen har de sagt nå flere ganger. Kanskje på tide å få orden på uteplassen på terrassen. Vi får jo gjester i helgen. Eller gjest i entall. Svoger kommer en tur. Vil vise frem nybilen.

Uværet i november tok leveggen, og vi rev like greit ned hele rekkverket. Jeg tror ikke jeg får Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn til å lage ny levegg og rekkverk før de slipper å vase i rotten snø til over anklene, men det er på høy tid å rydde litt enten sola kommer eller ikke.

Det var ikke akkurat temperaturer på over 10 pluss da jeg drev på ute på terrassen. Direkte surt var det. Men jeg fikk må litt mer orden på uteplassen. Noen påskeliljer og litt vask så blir det bra. Vasken venter jeg med til det blir varmegrader og sola kommer frem. Kanskje litt seinere i dag? Drøyer og litt med å fylle opp pallesofaen med puter og pledd.  Så lenge det ligger snø over store deler av plena regner jeg med at det er en stund til utesessongen starter for fullt.  De første solkinnsstundene kan nytes i kurvstolene på trammen.

Jeg tror som sagt mer på peisbål og innekos enn at vi skal starte grillsesongen i helga. Dessuten er Svoger en frossen-pinn. Jeg hater vinteren! har vært hans mantra de siste årene.  Så jeg fyller opp ei lita skål med sjokoladehjerter i gullpapir og setter på sallongbordet. Det er nok heller her forran peisen vi kommer til å tilbringe kvelden.

Sjokoladene fikk jeg av lederen i Rødt Ringerike. Vi hadde styremøte på 8. mars, kvinnedagen, og han hadde med sjokolade til alle oss kvinnene. Hyggelig gest. Vi hadde møte i Hovedutvalget for Crlse, omsorg og velferd den dagen og uten st jeg så noen sjokolade.  Håper han Høyre-fyren som leder Hovedutvalget leser bloggen min og har med sjokolade til meg på neste møte. Det er aldri feil med sjokolade!

Når vi snakker om sjokolade.  Husker dere påskepynten jeg laget for rn stun siden? Eller laget og laget..  Jeg fyllte ei krukke med fargerike sjokoladeegg. Den krukka ble aldri full, og jeg tror det har minket litt av den der den står. Har slike sjokoladeegg det med å krympe?

Jeg tok turen til byen. Påfyll av påskeegg og en tur innom polet. Det er jo fredag.  Og siden jeg var i byen ble det selvsagt en liten tur på kafé og en kaffe-latte.  Er det helg så er det helg!

 

6 kommentarer
    1. Så litt guffent ute hos deg ja…is og holke og gråvær! Best å komme seg ut å få en skikkelig kaffelatte da!
      Så hyggelig gave da…koselig.

    2. Ikke noe kos ute når det er rått og kaldt og null sol… da er det godt å sitte inne og nyte noe godt i koppen, f.eks. 🙂

      Lag deg en fin lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg