Påskepynt

I går var jeg ute og kjøpte julepynt så hva er mer naturlig enn at jeg begynte å tenke på påskepynt i dag?  Mens folk pynter hjemmene sine med nisser og juletrær allerede i slutten av november. For så å kaste ut julepynten så fort julenissen har forlatt åstedet, tar folk det mer rolig når det gjelder påskepynt. Men jeg har lært av bitter erfaring at også her gjelder det å være litt tidlig ute.  Det kan du lese om her. Når kjøper påskeharen påskeeggene sine?

Vel, mens noen sitter og limer en og en perle på isopor-kuler og bruker evigheter på hver kylling, gjør jeg det litt enklere. En glassboks med lokk ble fylt med små sjokoladeegg i fargerikt sølvpapir. Må nok ha litt flere for helt å få den effekten jeg ønsket. Det er vel en måneds tid til påske, så det skulle vel kunne la seg ordne. Det er ikke alltid så mye som skal til for å skape påskestemning.

Jeg prøvesmakte og påske marsipanen. Du vet de påskeeggene fra Nidar med frø på.  Det smakte perfekt! (Men for å være helt sikker  er det mulig jeg må prøvesmake ett til eller to i god tid før påske).

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg