Blogger i dag og (mot alle odds)

Jeg skulle ønske at Anna Rasmussen hadde fått 4.047 flere sidevisninger i går slik at jeg hadde kunnet kommentere en mammablogger i stedet for en kokkeblogger.  For etter hva jeg har forstått er det helt greit at jeg, kjerringa på 50 pluss, lar min skarpe penn gå ut over usikre unge rosabloggere og unge mødre, bare jeg holder meg unna den stakkars kokken fra nord. Kokken som på sin egen blogg fremstilte seg selv som en gudeskikkelse hele 6 ganger i forgårs.  Det var ikke jeg som postet de bildene, likevel er det jeg som er slem når jeg påpeker at han ønsker å fremstå som større enn seg selv.  Riktig nok skrev han ordrett at han ønsket det, men det er selvsagt en uvesentlig detalj

Jeg kunne latt være å skrive om Kokkejævel i dag.  Forbigått i stillhet at han også i dag troner øverst på blogtopplista.
Jeg kunne kuttet ut å skrive om toppbloggerne og ventet til det på ny var en usikker ungjente med lav selvtillit som var på toppen. For da er det morsomt med satire. Selvsagt kunne jeg bare lagt ned hele bloggen og latt mobberne få det som de vil.
Nei, det blir feil.  Det er jo jeg som er mobberen.

Herregud så ubehagelig det var å åpne bloggen i dag morges å se alle kommentarene  som hadde poppet inn i løpet av natta. Bloggen som har vært  mitt fristed, et sted jeg logger inn når jeg vil koble av. Nå var kommentarfeltet fyllt opp av de samme beskyldningene som i går fra anonyme mennesker som ønsker å forbli anonyme. Å ta ansvar for sine uttalelser på nett er jo dumt.

Dagen startet litt hektisk siden jeg sov helt til 06.38. Deilig å sove lenge, men vondt å våkne å finne ut at klokka burde ha ringt…  Rakk jobben i tide. Siden jeg ikke er toppblogger er det smartest å innrette seg etter samfunnets normer og regler. Jeg kan jo ikke gjøre, eller skrive, hva faen jeg vil slik toppbloggerne kan. Det er kommentarfeltet mitt de siste dagene et bevis på.

Egentlig startet jeg på dette blogginnlegget ved 7 tiden i morges. Men så måtte jeg jo møte opp på jobben og arbeide en arbeidsdag.  Plutselig hadde jeg vært der i 8 timer. Er så mye å gjøre at en kan jobbe døgnet rundt uten å bli ferdig. Heldigvis kom  kveldsvaktene klokka 15, så vi som hadde vært der fra morgenen av kunne gå hjem.

Hvorfor bilde av en vei med en bil? Jo nå skal du høre. Da arbeidsdagen var over så jeg at Datteren hadde ringt. Så da var det bare å sette bilen i gear og fortsette arbeidsdagen som sjåfør. Blogging og andre avslappende sysler måtte vente.

Tar ikke på vei og slenger sur rotmos rundt meg slik som Kokkejævel av den grunn. Har lært av bitter erfaring at det er dumt. Eller ikke rotmos da, men smør. Gjør omtrent samme nytta. Det er noen år siden. Vi bodde i blokka i Konglefaret. Året var 1990 og Gamle Gubben Grå og jeg var akkurat blitt samboere. Jeg kom hjem etter en lang, slitsom dag på sykehuset. Gravid og hormonell så det holdt. På spisebordet ved de store sørvendte vinduene sto smørboksen fremme etter at Gamle Gubben Grå hadde spist før han dro på jobb på ettermiddagen. Det var juli eller muligens august. Jeg ble forbannet, oppgitt og tok snørboksen og slengte den i det store vinduet. Den traff en potteplante i vinduet på sin vei. Jord, glasskår og smør i en salig blanding. Både på gulv og vindu. Jeg hadde ingen kjærest til å vaske etter meg. Man lærer av slikt.

Ferdig med kjøreoppdrag for Datteren. Vi var på Jysk og kjøpte et bord. Bordet med eske var større enn Lille Bille, så vi måtte pakke det ut for å få plass til alle delene i bilen. Så var vi innom Rusta for litt stæsj. Jeg kjøpte rosa badematte til den rosa gjestedoen min. (Jeg sier min for hverken Gamle Gubben Grå eller Yngste Sønn vil sette sine barn eller andre kroppsdeler der inne.)

Da jeg kjørte fra Datteren kjente jeg at jeg måtte tisse – veldig. Dro innom Kuben for å gå på do. Det står fremdeles 2 stk. av boka til Kokkejævel på den øverste hylla på Ark. Traff ei venninne jeg ikke har sett siden jul. Så da måtte vi jo ta en kopp kaffe å skravle litt.

Både hornet og kaffen var  ok. Terningkast fire. (Det høyeste terningkast jeg gir et kjøpesenter-spisested).

Mens jeg satt slik og koste meg med kaffe og skravling ble det plutselig veldig til liv på Messenger på mobilen. Jeg sjekka hva det skulle bety, og kom plutselig på at jeg egentlig skulle delta i et elektronisk møte på zoom.

Så endelig når klokka har passert 20 kan jeg endelig inn på bloggen for å oppdatere dere og kommentere toppbloggeren, som desverre er Kokkejævel.

Så avslutter jeg med de kloke ordene til  Kokkejævel. Ikke tramp på andre på din vei. (Med mindre det er ei kjerring fra Hønefoss eller folk som offentlig tør innrømme at de liker bloggen hennes.) Det føles så sinnssykt mye bedre å være på topp når ingen kommer med en eneste kritisk kommentar.

Nå har jeg bare igjen å lufte Charlie Chihuahua og trylle frem litt middag før jeg kan ta kvelden.

 

 

 

32 kommentarer
    1. Du kjører mandagsmaraton. Puh… Godt du snart er i mål med dagens gjøremål. Synes du får ufortjent tyn i kommentarfeltet, men shit au… De som er positive er jo i flertall 🙂 Dessuten er det jo som du sier, krydder i hverdagen 😉 Ha en strålende kveld og en riktig god natt. I morgen troner kanskje Anna toppen.

    2. Om det er noe han er god på så er det jo å kaste stein i glasshus.

      Takk for at du var på jobb i dag, nyt resten av kwellen – Det er du vel unt! <3

      Go`klem 🙂

    3. Travel dag for deg i dag ja. Jeg har ligget og solt meg og bare hatt avslapning i dag. Så får nesten litt dårlig samvittighet her jeg sitter akkurat nå. Men du kom deg gjennom dagen, og det er godt gjort. Jeg ble sliten bare av å lese om alt sammen 😀 Er imponert jeg ♥ Og savner selv å kunne stå på sånn.
      Nyt kvelden i alle fall ♥

    4. Lang dag for deg…Du kjører på på jobb og blogg! Skriver fabelaktig som vanlig. Dette kan du. Herlig å lese, lo for meg selv underveis…kvelden er reddet og jeg kan kose meg med et ukeblad…trenger ikke noe mer denne kvelden!

    5. “TENK OM ELINE HETER ASBJØRN”.
      Håper det ikke er tilfelle, selv om jeg mener å kjenne igjen skrivemåten. Korte, hugde setninger. Punktum. Klare likheter.

      Ikke sikkert det er Kokken, kanskje bare en fan som har lest bloggen hans mye,og latt seg påvirke av språket!
      Vi sier det sånn 😉

      1. Ja, tenk om Kjerringtanker heter Asbjørn også. Har sett hun omtale sine barn som Yngste Sønn, Datter osv… sånn typisk kokkejævelstil.
        I know it’s hard to believe, men man trenger ikke være Asbjørn eller blodfan av han selv om man oppfatter kjerringtankers harselering med kokkensom på grensen til mobbing. Og sier fra om det.
        Det som slår meg er de som forsvarer kokken på hans blogg og deres måte og uttrykke seg på, er bortimot identisk med de som forsvarer kjerringa og deres måte og uttrykke det på.
        Det er jo litt komisk 😆

        1. Vel, jeg har blogget siden 2011 eller der omkring og kat barna mine Datter, Eldste Sønn og Yngste Sønn hele tiden. Kokken begynte i følg han selv å blogge i 2019. Kanskje var det han som hermet etter meg?

          1. Ja, kanskje han har tatt etter din bloggestil. Hvem vet? Tror faktisk ikke du heter Asbjørn heller 😜
            Men jeg syntes faktisk overskriften din: Kanskje Eline heter Asbjørn? Var oppriktig morsom 😂
            Jeg er virkelig ikke ute etter å såre deg eller mobbe deg. Men må si jeg er overrasket over at du som selv har et kritisk skråblikk på andres blogger, og tar opp saker fra andre blogger faktisk tåler så lite kritikk selv. Det overrasket meg virkelig. Og jeg er akkurat like overrasket over å bli utpekt som mobber, en person uten folkeskikk, et nettroll og kanskje til og med at jeg er kokken selv, som du ble da det ble antydet at dine innlegg lå i grenseland mellom satire og trakassering.

    6. Å skitt au. Føler med deg, blir sjokket over noen mennesket. Godt at du kom deg igjennom dagen også håper jeg du fikke en fin fin kveld, før sengen inntas. Som vanlig så skriver du fabelaktig og bare liker den skrivingen din. Hev deg øvet sure oppgulp
      Vi er mange som heier på deg.
      God natta når den tid kommer.

    7. Og han fikk det til igjen😂Legge ut alle pillene, for i kommentarfeltet er det mange som kjenner seg igjen. Normalisere det..Tablettavhengighet er ingen spøk på noen som helst måte. Og vet man ikke det, nei, da er du ikke der enda..Men så utrolig raskt det kan skje. Jeg snakker erfaring. Man stoler på legen. Og pillene snakker..de hvisker til og med..

      1. “Pillene snakker, de hvisker til og med….” Det var et fint bilde… For det er det de gjør.
        Jeg spiser lite piller, selv om jeg har smerter nettopp fordi jeg vet hvor fort man kan bli avhengig – selv om det er legen som har skrevet ut resepten.

    8. Jeg mener ikke at det er en skam å være avhengig av tabletter. Det er mange av oss, frivillig, ufrivillig..
      Ikke sleng det i ansiktet på oss som er avhengig, vi som er drittlei av det..Siste «vi» ønsker å lese på en blogg er romantirisering av tablettbruk!!! For det er et helvete som tar over livet ditt.
      Nei man ligger ikke knekjørt, man driver kanskje egen bedrift osv..ingen kan se det..
      Men ikke push det drittet der opp i ansiktet mitt og romanister det. Hvem faen har ikke smerter?
      Velkommen til virkeligheten «kokkejævel» Hilsen fra jente 33, Drammen..

      1. Håper du skriver denne kommentaren også hos Kokkejævel. Han trenger å høre det. Men hvis du ikke orker det, forstår jeg deg godt. Han og fansen hans er ikke så glad i kritikk…

    9. Misunner deg tempoet du klarer å kjøre på med om dagen etter at du fikk kontroll på blodsukkeret. Makan til kjerring!
      Jeg håper du lar sure kommentarer prelle av som på gåsa, – vi er mange som forstår konseptet med bloggen og som synes du skriver knallbra! Jeg tipper du veldig snart ligger helt der oppe på toppen, sammen med Kokkejævel!

    10. Faen altså, jeg blir så irritert!🙈Skuffa! Det blir som Sophie Elise det her..på alle mulige måter🙈Orker ikke, orker ikke..🙈Lykke til i Alta Asbjørn, det var så dråpen. Blir så dårlig. Og ja, jeg er enig i mye av det kjerringa skriver. Grunnen til at jeg leser. Og vettu, skulle tro det car hu som var fra Nord. Ikke deg. Når du har så dårlig selvtillit og er så opp og ned, du er snart 50, da vet du at du ikke bør skrike så høyt, om du ikke tåler det. Makan!
      Nå skrek jeg. Om du lurer på hvem jeg er og har lyst til å spy tilbake😂Veit ikke hvordan dette funker, men tror dere har e-post hvertfall når jeg har kommentert? Ellers skrik ut,Skal dere få😊Ingen anonym jeg. Så andre skrev om det. Kaller meg Mss, er vel ikke vanskelig å finne ut av for noen av dere om det er målet..så slutt begge to å syt om anonymitet som jeg har sett dere skriver om andre…ikke skjønt helt den greia der.
      Ville bare være føre var her jeg nå😂😂
      Uansett, vi har hus på Hamneidet vi, ikke langt fra kokken😊(jeg skal hvertfall dit neste gang jeg er der, og smake på alle de fantastiske rettene han legger ut!!)og hvem vet, så er det et pluss og hyggelig om Asbjørn hadde vært der😊)Dere kunne møttes der, er ikke akkurat på halvveien men😂Tror egentlig dere ville likt hverandre!like barn..😁Usnsett hva dere sier. Og du kjerring, jeg kan ha like flau smak i munn av deg som av kokken bare så det er sagt!😝🤭😂Og ikje vær bekymret, skal mye til å knekke oss med same/kvensk blod☺️😍
      Men digger dere begge like mye❤️Og kan dere ikke dele, nei da veit a faen jeg!🙈🙄Da må hvertfall jeg slutte å lese blogg tror jeg. (Snakker om piller.., dette er avhenighetsslapende, og ikke på en god måte) positivitet avler positivitet pg motsatt uansett hvordan man vrir og vender på det.

    11. Ja, det er voldsomt som han går i detalj om pillene sine (og endel annet). Jeg har hatt to prolapsoperasjoner selv, så jeg vet godt hva slags smerter det kan være snakk om. Får det bare ikke helt til å henge sammen med 18-timers arbeidsdager, flyreiser og boksigneringer. Hvis smertene er på det nivået at han må ta alle de medisinene der flere ganger om dagen, så burde han gjøre helt andre ting om han ønsker å bli frisk igjen.

    12. Alma,..Fra ende til annen..🙈Kink, ikke klare å røre seg…det er 1 ting. Prolaps.noe helt annet! Husker jeg spøy av smerte i ca 3 år. D var i nakken..
      Og d mange ikke er klar over, «kink» ååå jeg har prolaps i ryggen. Faktisk ikke mulig det!🙈Nei, det får du i nakke fra atlas til 7 eller korsrygg
      1-5.
      Og prolapsen, den blir spist opp av immunforsvaret den innen ca 3 mnd, væske siver ut..Når væsken er ute, blir det «forleiringer» utenpå. (Stiver av om du vil)..Ca 70 små muskler ved hver virvel, går En av de i krampetilstand/kontraksjoner gjør det j vondt. Kjennes ut som det er virvler det er galt med. Men nei, er ikke det! (Og ikke gi deg selv diagnoser!🙄🙈)Hilsen kysthospitalet tenker jeg hvertfall..og la meg slippe å høre at noen i denne verden har fått noe som ikke er mulig, ja hva var det jo: Prolaps I Ryggen!!!🙈Og det er det siste jeg ønsker at noen skal skrive om.(har d så vondt, osv🙈) hvem har ikke det, jeg spyr.,Om man ønsker kan man jo bare lese litt lenger ned på linja, åå herre🙈🙈Sa jeg jeg, ja, det gjorde jeg🤭Skamme seg🤭

    13. For en stressende dag du hadde i går, men en koselig treff helt på slutten. Vi er mange med smerter både her og der, men publiserer ikke hva vi tar av medisiner for å komme igjennom dagen. Her har kokken tatt litt av med bildebruk av piller.

    14. Du er god til å stå på du. Tross vondter både her og der. Og nå også “plager” på blogg, som egentlig skal være et hyggelig sted å være på. HEIER PÅ DEG! Du vet å svare for deg heldigvis.
      Ha en flott dag😊

    15. Smart det, å kun insinuere at Eline er kokkejævel. Da kan ingen “ta deg” for det. Du benytter deg av samme triksene som du beskylder han for å gjøre.

      1. Jeg beskylder han ikke for noe. Jeg kommenterer og kritiserer. Selvsagt bruker jeg de samme triksene.
        vitsen ed analysene av toppbloggerne har jo hele tiden vært at jeg skal lære av dem slik at denne kjerringa når toppen og bli ustyrtelig rik.
        (Det var som hele bloggen ment som humor, selv om jeg ser at det ikke er alle som deler min form for humor…)

    16. Jeg blir nesten sliten av å lese om alt du har rukkwt, her jeg ligger og slanger meg på hyttesofaen fordi det er for varmt ute… Godt å kjenne at kreftene strekker til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg