For en fantastisk ide’….

Jeg sitter her og leser det siste innlegget til Martine Halvs da ideen ramlet ned i hodet mitt.  Hvis Martine bare kan bestille flybilletter og vips så er familien, eller i det minste lillesøsteren på vei fra Norge til Los Angeles, ja da kan jo jeg gjøre det samme. Sette meg ned og bestille billetter, og vips så er familien vår i Los Angeles her hos oss i Norge.

Tenk så gøy om vi kunne ta med søsteren til Gamle Gubben Grå, mann hennes og de to ungene deres på påskeskirennet til min familie. Hele storfamilien på begge sider.  Velkomne hadde de vært, det er jeg sikker på. Slekta er inkluderende sånn.

Jeg går inn og sjekker billetter.  Billigste alternativ for å få familien hit er 22.786 kroner.  Da har de en mellomlanding i Paris på hjemveien på litt i overkant av 14 timer.- En hel natt. Høres i grunn ikke så ok ut. 14 timer på en nattestengt flyplass på slutten av en ferie sammen med to slitne tenåringer…..
Raskeste billettalternativ koster litt i overkant av 90.000.

I ingen av alternativene har jeg lagt inn bagasje ennå. Og jeg regner med at de ville ha med seg litt bagasje hvis de skulle dra fra solfylte LA til påskeferie med skirenn i Vinter-Norge.
Jeg nøler… Ikke bare fordi jeg lurer på hvor mye bagasje de trenger. Men fordi 90.000 er utrolig mye penger.  Mer enn jeg har på konto….
22.000, skulle jeg klare å skrape sammen.  Jeg er jo blogger, akkurat som Martine. Og på kontoen for blogginntekter står det rett i underkant av 20.000 kroner.  Det er alt jeg har tjent som blogger siden jeg begynte å få betalt for snart to år siden.
Skal jeg tømme den kontoen for å få familien til Gamle Gubben Grå hit?
Er det det mest fornuftige jeg kan bruke de sparepengene til?

Misforstå meg rett.
Jeg er utrolig glad i gjengen i LA; og vi ser hverandre alt for sjeldent.  Det går år mellom hver gang.
Men jeg har ikke økonomi til å svi av 90.000 på å impuls-hente de til Norge på påskeferie, samme hvor mye jeg hadde ønsket det.  Ikke 22.786 kroner heller – egentlig.
Så jeg dropper å bestille billetter – selv om det fremstår som verdens beste ide’.

Jeg skriver ikke dette for at folk skal synes synd på meg.  Jeg lever helt greit med at jeg ikke ser familien i LA i påsken.   Jeg skiver heller ikke dette innlegget fordi jeg er misunnelig på Martine som har økonomi til å hente familien til LA. Jeg unner henne besøk, og en fin påske.

Det jeg ønsker med innlegget mitt er å sette fokus på de forskjellene det er i Norge, forskjeller som all statistikk viser at øker.  For mens toppbloggeren kan fly familien halve jorda rundt fordi hun kjeder seg i påskeferien, skal du ikke langt ned på blogglista før du finner bloggere som overhode ikke har råd til påskeferie – og heller ikke råd til lammelår, vin, og store hauger med påskegodteri.

 

6 kommentarer
    1. Og det blir med tanken…
      Her satt vi i går kveld og så på billetter tur retur Oslo – Vigra…. men fant ut at vi ikke orket de ukurante tidene for å få billig nok tur… og de kurante var på en måte stive nok i prisene innenlands… så da blir det prioritering da… i tillegg til hotell og slikt.. så da håper vi snøen ikke faller over fjellovergangene og at vi ruller avgårde i bobil 😀

    2. Du er så bra på å skrive!! 😄😄 elsker å lese dine innlegg og du får oss til å tenke!
      Vondt å se vi har blitt sånn skryte nasjon av hva vi har og kan få til.
      Riktig god påske til deg og dine🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg