Midt på natta

Det er midt på natta, klokka nærmer seg halv fire og jeg er lys våken. Våknet for en times tid siden av at Charlie Chihuahua turnerte rundt i senga. Tok en tur på toalettet og Charlie stormet inn på kjøkkenet og kastet seg over vannskåla. Jeg lot Charlie være på kjøkkenet og rusla tilbake til senga.

Når Charlie hadde drukket vannskåla tom meldte et nytt behov seg.  Så da var der å åpne utgangsdøra og slippe Charlie ut i hagen. Charlie er liten og litt engstelig for mørket ute.  Han blir stående på trammen og se bedende på meg. Kan vi ikke gå tur, sammen? Vel, nei! Jeg var overhode ikke kledd for å vandre ute i nabolaget. Jeg var ikke kledd for å tusle rundt i egen hage. Jeg var ikke kledd i det hele tatt.

Til slutt drister Charlie seg ut i hagen mens han skorter mot døra for å forsikre seg om at jeg står i døråpningen. Kjerringa i all sin prakt i en opplyst døråpning går nabolaget tåle, det er ingen å se, og det er vel bare de i nabohuset som har fri sikt til den døråpningen fra huset sitt.

Når nødvendig ærend var gjort ute gikk Charlie og jeg tilbake til soverommet. Og så var det tid for Charlie sin oppgave som PT (personlig trener) for kjerringa. Det foregår ved at Charlie tilsynelatende går til ro under senga,når så kjerringa nesten har funnet søvnen oppi senga begynner klynking og skraping fra Charlie for å komme opp i senga. Vel, det løses med at kjerringa får samlet din begredelige kropp oppi sittende stilling, og så bøyer seg mot gulvnivå for å drive manual-løfting av chihuahua. Et hundredels sekund før kjerring-fingre når hund gjør Charlie en lynrask retrett under seng.

Kjerringa forbanner hund, kryper tilbake til seng, får lagt seg godt til rette- og med alle mine vondter tar det litt tid. Så kommer nye såre klynk, og øvelsen gjentas.  I natt var det 3 repetisjoner før kjerring fikk tak i kjøter.

Så nå ligger jeg lys våken og kjenner på vondtene mine. Det er mest høyere albu og høyere ankel som verker i natt, mens Charlie Chihuahua og Gamle Gubben Grå drar tømmerstokker om kapp.

10 kommentarer

Siste innlegg