Karantene og kalde føtter…..

Det er nesten komisk. For samme hvor mange sidevisninger jeg får, og det varierer en del, så havner jeg på plass nummer 13. Mulig det er en forbannelse?

Vel, den samme “forbannelsen”  har kanskje også rammet Ida Wulff, for samme om hun blogger eller ikke så ligger hun på andre plass, Litt rart i grunn, for de aller fleste dagene kommer det ikke noe livstegn derfra. Det gjorde det ikke i går heller.

Andrea Sveinsdottir er tilbake blant topp fem etter noen dager hvor hun har ligget lengre ned på lista. Nærmere bestemt en fjerde plass.
Hun kommer med en serieanbefaling, men siden jeg ikke ser serier er ikke det e for meg.  Selve storyen høres spennende nok ut, men ikke så spennende at jeg kunne tenke meg å krabben ned i TV-stua.   Venter heller på boka….

På femte plass har vi Mat fra bunnen av.  Det er på tide med ny ukesmeny.
Og hvis du blir overlykkelig over å finne oppskrifter på helt vanlig mat som seibiff med løk, så kan du vippse i vei til bloggeren.

Da er det to blogger igjen blant de fem. Kokkejævel som alltid på førsteplass og Mette Ask på tredjeplass.
I likhet ed bloggeren som ikke blogger, Ida Wulff, er de de enste bloggene blant topp fem denne dagen som har litt substans. Litt å skrive om. Mat og serier er liksom ikke så veldig inspirerende. Så hva har jeg å si om disse to som kanskje ikke er så veldig glade i meg i dag? Mette Ask biter seg i leggen i spenning, og Kokkejævel går helt i kjelleren bare med tanken.
Følg med! Bloggen fortsetter under bildet.

La oss ta for oss Mette Ask først, så slipper hun å gnage av seg leggen.
Hun er innestengt i karantene på 7. dagen med mann og barn og holder på å gå på veggen.
I grunn ganske forståelig. Jeg tror og jeg hadde gått litt på veggen.

I dag har hun planer om å ta med seg mann og barn og ta “drop-in” Corona-test.  Eller det er bare hun som skal testes da.
Først tenker jeg hvorfor ikke bare ta den kjøreturen alene.
Huseyin er en voksen mann, han klarer sikkert å være alene med  datteren en liten time.
Mye av min kritikk går jo på at jeg synes Mette virker litt dominerende i forholdet, at hun behandler ektemannen mer som et barn enn som en likeverdig partner.
Men det kan jo hende at ektemannen og datteren er like lei av å være innestengt i heimen som Mette og vil ha godt av den kjøreturen.

Bare en liten ting til slutt; selv når dere er ferdig med karantenen på torsdag så kan dere ikke “løpe rundt som gale  for å se verden” .  Det er fremdeles mange smittevernregler som setter en stopper for det, for oss alle.

Kokkejævel står barbeint ute i snøen for å illustrere kalde føtter.  Og på ny er det bryllup det er snakk om.
Selvsagt har ikke han kalde føtter, han elsker Kjærest og vil gjerne være bundet og baste til henne for resten av livet.

Siden kommentarfeltet ikke har strømmet over av hjerter og lovprisninger i det siste, og siden noen slike som meg til tider kommenterer at han ikke er Guddommelig, trenger han nok en gang bekreftelse fra blodfansen på at han er den mest fantastiske mannen i universet.
Den bekreftelsen får han, selv om bare 7 lovprisninger er betydelig færre enn det han er vant til.

Det at han tviler på sin egen fortreffelighet har selvsagt ikke noe med en selverkjennelse av at han bare er en vanlig kar av kjøtt og blod å gjøre.
Nei grunnen til at han tviler på egen fortreffelighet skyldes sykdom, og kommentarer fra slike som meg.

Kokkejævel,  jeg har aldri forsøkt å fremstille deg som verdens mest ubrukelige mann.
Det tror jeg ikke noen andre har heller.
Det er et godt stykke fra verdens mest fantastiske person, nesten guddommelig og til verdens mest ubrukelige mann.
Kan du ikke være fornøyd med at du befinner deg et sted sånn ca. midt mellom de to ytterpunktene?
Noe som for de aller fleste er mer enn bra nok.

Livet vil for de fleste av oss bestå av gode dager, mindre gode dager og helt jævlige dager.
Et ekteskap, et samliv, betyr ikke at du forplikter deg til å gi den aldre et liv som er som en dans på roser. Du er ikke engang ansvarlig for din partners lykke. Det du forplikter deg til ved et ekteskap er å være der for partneren din. Dele de gode og mindre gode dagene og klare å stå støtt ved din partners side også når det stormer som verst.
På samme måte skal partneren din være der for deg når det er du som føler stormkastene litt vel sterke. Når du har mistet fotfeste og gått ned for telling er det partneren din som skal støtte deg og være der når du stabler deg på beina igjen.

Ingen kvinner i dag ønsker å bli båret på hendene.  Vi ønsker oss en mann som vil gå livsveien sammen med oss.
Ingen kan spå om fremtiden.
Men om et ekteskap blir godt avgjøres ikke i forkant av giftemålet, men av hver dag ekteskapet varer.
Det er etter bryllupet jobben begynner, og den er dere to om.

Slutt å sutre, Kokkejævel Tro Kjærest på hennes ord når hun sier at det er deg hun vil ha.

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag? Ikke stort.
Men jeg vil i løpet av dagen røpe hvem som vant min lille Give away…. pg såer det jo Kvinnedagen i dag. Det bør vel ikke gå upåaktet hen Så følg med!

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. 😂😂😂 Nei jeg drar med meg mann og barn mot deres vilje for å se på meg bli gravd ned i svelget. Hehe, nei vi gjør det hele til en liten avbrekk fra livet mellom de fire vegger. Men senere når karantenen er over, drar jeg med meg mitt opptyggede bein (og kun det) ut alene både på besøk og på turer. Du er god når du ikke går over streken på hva som er morsomt og hva som er latterliggjøring. En fin balansegang!

    2. Ja det er mere jobb i et forhold enn man skulle tro 🙂 Og hverdagene er flere enn helligdagene 😀

      Lag deg en fin ny uke 😀

    3. Heisann! :o)
      Du skriver som vanlig drivende godt! Er en fryd å lese bloggen din.
      Det forundrer meg da at noen nærmest får sin tilværelse knust og ødelagt av å lese det du skriver om dem. At de klarer å forstå det som sviende og ondskapsfull kritikk går over min fatteevne. Står det virkelig så dårlig til med den humoristiske sansen og selvinnsikten?
      Men klart, hvis hele eller mye av ens selvtillit er tuftet på hva andre mener om en, står man på en skiftende og ustabil grunn. Om det er 50.000 eller 7 som sier at du er god nok som du er, hjelper det ikke et plukk så lenge man ikke klarer å se det selv.
      Bryllupsnerver har da vitterlig vært forbeholdt den blivende brud. Nå er visst rollene byttet om. Greit nok, men hva er så skummelt med å gifte seg når man har vært samboer noen år? Det går da vitterlig ut på det samme! Bortsett fra at det er lettere å ha bakdøra på gløtt om man vil smette ut og bort. Men det er jo ikke dette som er aktuelt i en viss herremanns liv. Det pleier å være noe der hunden er begravet. I dette tilfellet virker det som – ut fra det som tidl er skrevet, – at den ene går med på å gifte seg fordi den andre så gjerne vil. Det føles aldri riktig å krysse en av sine egne grenser på den måten. Jeg håper nå allikevel at klarhetens lys vil skjære gjennom alt, slik at det er en tvers igjennom lykkelig brudgom som på deres felles store dag står oppe ved alteret og venter på sin brud! ❤️ Og Lillebror. ❤️
      8.mars er en helt spesiell dag for meg. Da ble mitt yngste barnebarn født. Mine barnebarn er så heldig å ha tre bestemødre, da ble det fort at de blinket seg ut sin favoritt. Jeg “fikk” yngstejenta. Det viste seg at vi passet veldig godt i lag. Jeg har så masse gode minner. 💓

      Sola skinner her på Sørlandet i dag. Våren gjør sitt inntog. Godt å ha det å glede seg over i ei nedstengt tid!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg