Min nyttårskjole+ en pinlig innrømmelse.

Isabell Raad er tilbake på bloggtoppen, og jeg slipper å skrive om mat.  Vet at noen av mine lesere blir glade nå.  Ja for denne matpraten fører ingen steds hen. I går var jeg nede på en 53. plass igjen.
Nei i dag skal det ikke handle om mat, i dag skal det handle om glam, kjoler og terningkast.

Det er bare november, men Isabell har alt begynt jakten på nyttårskjolen.  Jeg pleier å starte den jakten i desember. Nærmere bestemt 31. desember, sånn ca en time eller to før gjestene ringer på døra.  Da åpner jeg døra til klesskapet mitt, tenker litt sånn panisk at jeg har ingenting å ha på meg. Og ender opp med å bruke en av de kjolene som henger der.  Og ender derfor i likhet med Isabell opp med en look jeg ikke er begeistret for i det hele tatt.  Det er ikke alltid det er kjolen sin feil….
Jeg pleier, eller har så langt, aldri gått naken.  Når jeg ser på kjolen Isabell viser reklamelink til og påstår er sin mulige nyttårskjole, forstår jeg at hun vurderer å gå naken.  For den kjolen overlater ikke mye til fantasien.

Grunnen til at Isabell har såpass panikk for en kjole hun først skal bruke om nesten to måneder er at hun fikk terningkast 1 i Se & Hør av Jan Thomas.
Jeg har aldri fått terningkast 1 av Jan Thomas.

Isabell sin unnskyldning for den 1ern er at hun ikke visste at det skulle være rød løper og presse til stede på en helt enkel premierefest, så hun hadde bare slengt noen klær i bagen som hun dro på seg etter trening.
Jeg arbeider som regel i hvit pysjamas, sykehusverdens unisex-uniform.  Det hender at jeg når jeg drar på meg noen klær tidlig en morgen for å kjøre Yngste Sønn før jeg selv drar på jobb glemmer at jeg skal på et møte for eksempel på rådhuset etter jobb. Til å fra garderobeskapet på jobb går det greit å gå i flekkete joggebukse og en stor genser.  Men det føles ikke like bekvemt på for eksempel kommunestyrets talerstol…. Kjekt å ha et par ekstra plagg i garderobeskapet på jobben.

Isabell fikk seg en lærepenge, og på Kjendisgallaen som var på søndag var hun godt forberedt og fikk mange kompliment for antrekket.

Jeg fikk ingen kompliment for antrekket på søndag, men så dassa jeg bare hjemme i noe behagelig. Husker ikke hva.

Nå er ikke nyttårsaften hjemme hos oss en rød løper greie. Vet ikke om det blir noen andre enn Gamle Gubben Grå og meg.  Lite med presse hjemme hos oss.  Lite med terningkast. Det gjør ikke så mye. Gamle Gubben Grå trekker i dress, jeg i kjole. Vi har sprudlevann og god mat. Kanskje en eller flere av ungene er hjemme. Kan vi ha det bedre?

Og finner jeg dtømmekjolen, den jeg har lett etter i årevis, til en ok pris og i størrelse 50… ja da blir jeg “Lady in red”. Da kommer Gubben til å gi meg terningkast 6. Hvem bryr seg da om Jan Thomas?

 

3 kommentarer
    1. Jeg slutter meg til gjengen som ikke opptrer på røde løpere. Det finnes noen av dem nå i vintermørket, men de er vel mest plassert der av hygieniske årsaker, tror jeg. Og jeg føler meg ikke særlig spesiell om jeg trer inn på Lindex eller Rema1000 via en av de røde løperne der.
      Jeg tror aldri jeg har eid en nyttårskjole, verken av det ene eller andre slaget. Glam og spetakkel får andre ta seg av!
      Godt beskrevet og reflektert, som vanlig!

    2. Tja, nettbutikken Cellbes har rød , langermet festkjole til 499 kr..opp til str 58. Det er håp for alle.

    3. Herlig…Endelig litt matnyttig her!
      Kjente meg igjen på kjolevalget….Ta det første man finner 🙂 Terningkast 6 for dette blogginnlegget. Håper det ikke blir mat i morgen heller…Dette er mye mer gøy!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg