Svarer på anonyme spørsmål

Her om dagen skrev jeg innlegget Lykke til i kommunist-helvete…. basert på noen kommentarer jeg plutselig hadde fått på et halvt år gammelt innlegg. Og i går var samme hjertelige fyr ute og kommenterte igjen. Nå på innlegget nevnt ovenfor.

Og denne gangen kom han med en god del spørsmål mellom alle de hjertelige kommentarene sine. Så de tenkte jeg at jeg skulle svare på her.

Kanskje dine egne slektninger faktisk gjorde nytte for seg og drepte kommunister i Finland. Vet du noe om det, hva du sjekket hva de drev med på den tiden?

Ja, jeg har rimelig god oversikt over hva mine egne slektninger drev med på den tiden. Ingen av dem var i Finland, og ingen drepte kommunister.

Kanskje du burde vise litt respekt for de som faktisk har gjort noe for Norge og Finland?

Jeg har en utrolig respekt for alle de som gjorde en innsats for Norge under krigen. Den respekten er like stor enten de bidro i hjemnestyrken, i reelle kamphandlinger eller mer i det stille.

Jeg kan såpass mye av min egen families historie at jeg vet at den innsatsen de gjorde under krigen utgjorde en forskjell for flere, selv om det aldri vil bli skrevet om dem i historiebøkene. De var bare noen av svært mange som gjorde det de følte de måtte for landet sitt og for menneskene.

Krig er en grusom opplevelse. Jeg vet og om folk i min familie som opplevde ting under krigen som har satt varige spor.

I motsetning til deg som kun sitter på den feite bortskjemte ræva di i en komfortabel stol og leker blogg. Hva har du gjort for Norge?

Først får jeg lyst til å svare tilbake, Hva har du gjort? For jeg tror ikke en fyr på rundt 100 sittet å kommenterer blogger. Og hvis han var med i den Finske vinterkrigen på slutten av 1930-tallet må han være i den aldersgruppen.

Man man skal svare folk ordentlig.
Hva jeg har gjort for Norge?
Jeg ar arbeidet 30 år i helsesektoren, jeg mener det er en god innsats for landet mitt og befolkningen.
Jeg sto og tok i mot terrorofre 22.juli for noen år siden.
Jeg har tatt på meg vervet som tillitsvalgt i20 år og snakket andres sak, støttet og veiledet.
Jeg har vært klagemur og støtteperson for relativt mange som har slitt med ulike problemer.
Jeg har betalt min skatt til fellesskapet.
Jeg har oppdratt tre barn til voksne flotte samfunnsborgere.
Jeg har påtatt meg ansvaret ved å sitte i Hovedutvalget i Helse Omsorg og Velferd i10 år i håp om å være med på å gjøre de tjenestene så bra som mulig for kommunens befolkning.
Jeg har påtatt meg vervet som kommunestyrerepresentant for å også på den måten vise samfunnsansvar.  Det samme med verv innen fylkeskommunen og snart storting.
Jo, jeg mener jeg har gjort relativt mye for landet mitt.  Og jeg vil fortsette å bidra også i fremtiden.
Du skjønner jeg driver med utrolig mye mer enn å blogge.

Og jeg drister meg til å stille det samme spørsmålet i retur. Hva har du gjort for landet vårt?

Har du noengang gjort noe som helst for noen andre enn deg selv?

Ja, jeg har gjort relativt mye for andre enn meg selv.
Se svaret over.

Har du støttet landet ditt, kommunistjævel?

Ja, jeg har støttet landet mitt. Så vennligst slutt å kalle meg en jævel.
Hadde og satt pris på at du var modig nok til å stå frem med navn og ikke bare haugevis med dårlige nick.

Og som sist kom en ny kommentar bare minutter senere. Ja, forskjellige nick, men samme ip-adresse.

Men Rødt er kommunister.    Og du sier selv at du støtter Rødt, det betyr at du er en kommunist. Og det betyr at hvert eneste ord som kommer ut av det anuset du kaller en munn er ren løgn og/eller ondskap. Så det du sier betyr ingenting, dine meninger betyr ingenting. Fordi du er en kommunist og man kan aldri stole på kommunister. Jeg kan ikke stole på noe du sier, fordi du har meldt deg inn i kommunismen.

Rødt er ikke ensbetydende  med kommunisme.  Det står i vårt prinsipp program at vi arbeider med det klasseløse samfunn som mål, det Karl Marx kalte kommunisme.
Alle som er medlem i Rødt regner seg ikke som kommunister. Jeg er ikke kommunist.
Ja, jeg støtter Rødt sin politikk og er et aktivt medlem i Rødt.  Men det betyr ikke nat jeg er kommunist. Se linjen over.
Det betyr selvsagt ikke at hvert ord jeg sier eller skriver er løgn eller ondskap.  Det ville det heller ikke betydd om jeg var kommunist.
I din neste kommentar kan du kanskje være så snill å fortelle hva jeg har skrevet som er løgn og hva som er ondskap. Det er greit å kunne vise til at man har belegg for sine påstander.
Hvis mine meninger og synspunkter ikke betyr noe for deg, hvorfor fortsetter du da å lese bloggen min?
Kan du føre belegg for dine påstander om at man ikke kan stole på meg?

Du vet, på 1980-tallet så hørte man folk si “vi må grave ned de jævla kommunistene”. På den tiden hadde folk god oversikt over kommunistene, det bodde to i mitt nabolag og alle visste hvem de var. Og ingen stolte på dem. Folk var smartere før i tiden. Mye smartere. Det er som om folk blir dummere og dummere for hvert år som går. Det er vanvittig at vi har en diskusjon om kommunisme i Norge. Kommunisme, av alle idiotiske ting i verden. Jeg trodde vi var ferdige med det, vi har prøvd det før og det har aldri fungert. Så hvorfor tror idioter som deg at du skal få det til å fungere nå??? Dere kan like gjerne melde dere inn i islam også, det er like idiotiskt.

Vel når jeg tenker tilbake på 80¨-tallet  var det få i mitt nærmiljø som snakket om å grave ned kommunister..  Ikke var det så mange kommunister der heller, tror jeg.

Jeg kunne godt komme med en lang forklaring på hvorfor jeg tror vi trenger et samfunn med mindre forskjeller og hvor ikke alt fra sykehus til jernbanedrift må driftes med en ting for øye størst mulig sum på bunnlinja
Men jeg tror det ville være feil bruk an min tid.
Du skjønner jeg har en mengde sakspapirer jeg må pløye gjennom. Det er noen som bidrar i samfunnet vet du og ikke bare lirer av seg usakligheter i kommentarfeltet på gamle blogger.

Neste gang du finner det for godt å kommentere ett av mine innlegg så vit at jeg har vært i kontakt med politiet Mye av det du skriver oppleves som truende Sånn som å sende folk til legevakta og at jeg ikke har livets rett som du skrev i dine tidligere kommentarer. 

 

11 kommentarer
    1. Hjelpe meg for et sykt menneske! Du parerer han meget bra, selv om det kanskje er bedre å ikke la sånne troll få noe oppmerksomhet?

    2. Åh… herlighet!!
      DU er i hvertfall en som har gjort, og fortsatt gjør mye for menneskene rundt deg og landet vårt.
      Jeg er ikke den som følger mest med i de politiske timer. Men et godt menneske er du. Det kan ingen ta fra deg. Flink til å svare for deg et du også😊
      Heia deg, og god søndag 😃

    3. ‘Hva har du gjort for landet ditt?..’
      – Brit; *En liste lengre enn et gjennomsnitts blogginnlegg*
      – Gry; Lamslås av forlegenhet i det hun innser at svaret i hennes tilfelle er ‘Forsvinnende lite til ingen ting, avhengig av øyet som ser.. Skattebetaler av plikt, lojalitet er rettet mot enkeltindivider snarere enn fellesskapet innenfor det gitte landområdet..’
      * Her er det åpenbart en som har gått inn feil dør i hht målet å sette en i forlegenhet * 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg