Lykke til i kommunist-helvete….

Jeg synes det er helt greit at folk ikke deler mitt politiske syn. Jeg har stor respekt for politikere fra andre partier, og lokalt opplever jeg at vi har en grei tone selv når vi er uenige. Derfor blir jeg litt overrasket for ikke å si sjokkert når meldinger som de under dukker opp i et kommentarfelt.

Men Rødt er kommunister. Vi husker alle Lenin og Stalin og vi nordmenn vet hva kommunister er. Så Rødt kan like gjerne gi opp. De eneste som stemmer Rødt, er 20 åringer som er for dumme til å vite hva kommunisme er. Men de blir voksne de også. Jeg kan si det på denne måten, hvis noen fra Rødt ringer på døra mi for å sanke stemmer, så sender jeg dem rett på legevakta. Det koster meg kanskje 15.000 i bot og 12 dager bak lås og slå og den prisen er ikke så ille. Jeg betaler gjerne det for å banke møkka ut av kommunistavskum. Så dere kommunister bør tenke dere godt om. Dere sitter i et land hvor majoritene av befolkningen hater kommunister. Vi avskyr dem. Jeg stemmer heller på Satan enn på Rødt. 

Dette er en kommentar som dukket opp i går i kommentarfeltet på et blogginnlegg fra september 2020. Et innlegg hvor jeg fortslte at jeg var på samling i Rødt.

Jeg pleier å svare de fleste som kommenterer i kommentarfeltet mitt, i det minste de som kommer med kommentarer på litt mer enn to ord. Men denne orker jeg ikke svare på. For jeg tror ikke han som kommenterer ønsker dialog, i det minste ikke en dialog for å øke sin forståelse.Han er mer en fyr som er tilhenger av hardtslående argumentasjon.
I mitt stille sinn håper jeg ingen fra Rødt kommer på “dørbank” til han.
Dørbank vil si at man i valgkampen banker på dører for å komme i kontakt med velgere. Litt sånn “Jehovas Vitner”.
Som dere forstår er jeg ikke så for dørbank, ble ikke noe mer motivert etter denne kommentaren.

Jeg tror og at det å komme med en kommentar til denne personen bare vil føre til eskalering av kommentarer og en slik debatt har jeg verken lyst, overskudd eller tid til.

Den taktikken hjalp ikke.

For etter hele 7 minutter dukket det opp en ny kommentar på det samme gamle innlegget.
Ja, det var et annet nick.
Ja, kommentarene kom fra den samme ip-adressen

Dette er faan meg rart, på 1930-tallet dro nordmenn til Finland for å slakte kommunister.
Vi sloss og presset kommunistsvina tilbake. Det fikk vi mye skryt for.
Og nå i 2021 så sitter norske kvinner og menn og prater varmt om den flotte kommunismen.
Jeg tror dere har møkk i skallen alle sammen.
Dere er rett og slett for dumme til å leve, dere burde ha verger 24 timer i døgnet.
Lykke til i kommunist-helvete, det er dit dere er på vei.

Hvis han var med i den Finske vinterkrigen på slutten av 1930-tallet bør jeg kanskje ikke være så engstelig.
Enkel matematikk tilsier at han da er rundt 100 år gammel.

Jeg er i følge denne personen for dum til å leve. Det er sterke ord

Jeg skulle ønske jeg kunne få forklart denne mannen at Ja det har blitt begått uhyrlige overgrep mot mennesker av mennesker som var kommunister og som brukte din politiske overbevisning som begrunnelse og legitimering av overgrepene.  Det er også blitt begått uhyrlige overgrep mot mennesker som er blitt begrunnet og legitimert ut fra et kristent livssyn.

Jeg tror ikke alle kristne er despoter, selv om vi alle vet at de finnes.  På samme måte er ikke alle som tror på en samfunn med mindre forskjeller depoter, selv om noen som har delt vårt politiske grunnsyn har vært grusomme.

Komnentarene er slettet. Jeg er ansvarlig for å passe kimmentarfeltet. Slike uttalelser som de over er ikke greit. De blir ikke slettet fordi jeg ikke tåler kritikk.

Jeg publiserer kommentarene her for å vise hva slags kommentarer som florerer på nett. Det finnes nok være kommentarer enn dette.

Jeg tror at ved å vise hva folk kan få seg til å skrive, få det frem i lyset. Få folk til å reflektere over hvor vidt slike uttalelser er greie .  Jeg håper at det kanskje kan gå noen til å tenke seg om ett par ganger før de hamrer løs i kommentarfeltet.

Det handler ikke om at folk er uenig i den politikken jeg står for. Slik jeg ser det handler det om god gammeldags folkeskikk.

 

14 kommentarer
    1. Himmel og hav hva folk får seg til å skrive. Vel, jeg har bestandig stemt AP men det gjorde jeg ikke ved siste valg. Kommer ikke til å gjøre det nå heller. Jeg har tatt mitt standpunkt, og det blir RØDT. Og kjerringa er ei grepa kjerring så det så!

      1. Du, jeg blir heller ikke fornærma. Jeg betegner heller ikke meg selv som kommunist. Ikke alle i Rødt er det.
        Politikken vår går på å få til et samfunn med mindre forskjeller.

    2. O M G!!
      Ganske skremmende at det finnes sååå trangsynte (farlige?) mennesker, og han mener du trenger tilsyn 24/7?? Tja, der er jo mulig en diskusjon å ta for den personen trenger hjelp, virkelig hjelp…. Stakkars…

      Vibbedille

      1. Jeg vet jo ikke hvor farlig han er. De fleste har det fir det meste i kjeften. Men denne tror jeg fort kunne slå
        Det er og et mønster som har gått igjen en stund. Det kommer plutselig to eller flere hatefulle kommentarer på et innlegg som er flere måneder gammelt. Jeg ser et mønster.
        For en tid tilbake a jeg hissa meg opp på de folka som liker å brenne Koranen rundt om kring på Norske torg var det linker til bloggen og fb siden min på deres hjemmeside med oppfordring om å kommentere.
        Regner med at det er noen fra det same miljøet. Godt voksne norske menn som hater alle som ikke er som dem.

    3. Er helt lamslått, er det virkelig mulig!!!!
      Trodde disse miljøene gikk litt stillere i dørene enn noe slikt.
      Og du skal få noe sånt i fleisen er skremt.

    4. Det lureste med sånne folk er i alle fall og ikke svare ja. Det er jo helt bortkastet tid i alle fall. Jeg reagerte også på dette VI-begrepet. Det er vel en som trenger masse VI-følelse som har skrevet denne kommentaren ja, tviler også på at HAN er en del av det VI -et som han snakker om 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg