HURRA!!! Jeg er slank(ere).

Før ferien var jeg innom en stor-mote butikk.  Når badevekta viser et tresiffret tall er det i slike forretninger man handler sine klær.  I det siste har det blitt mange butikker med godt utvalg av litt kule klær slik at man slipper enten å gå i joggebukser og digre t-skjorter kjøpt på Dressmann eller i kjerringklær så man minner om sin egen bestemor. Terylenbukser og Ærmforkler er liksom ikke høyeste mote.Men de kule stoore klærne er ofte dyre, og når det kommer klær i store størelser på de stativene med salgsvarer og halvpris av halvpris er det ofte nokså utplukket. Men av og til er man heldig.

Denne dagenvar jeg heldig. På et stativ utenfor inngangen fant jeg ei buke i min størrelse, tøfft mønster, god stretchkvalitet og nedsatt til en latterlig billig pris. Jeg hadde dårlig tid, og kjøpte uten å prøve. Når man er litt større enn en middels elefant liker man ikke å gå inn i et trangt prøverom med et lite forheng til dør, og kle av seg med speil på tre kanter og en ekspeditrise som drar i forhenget mens hun rope: “Hvordan går det her da?” Klar til  å dra vekk forrhenget for så å mønstre deg med kjennermine før hun slår hendene sammen og sier at “Den passer jo akkurat, sitter som støpt”  mens sannheten er at den sitter som limt der den klistrer seg til kroppen og nådeløst avslører og fremmhever hver eneste valke. Nei takk. Buksa ble kjøpt uprøvd.

Vel hjemme ble buksa lagt i skapet og først et par uker senere ble den tatt frem og forsøkt tatt på. Men det gikk ikke. Den var for trang. Skulle magen og alle valkene få plass, var det ikke snakk om å få knapp og knappehull til å treffes og glidelåsen ville sikkert eksplodere hvis jeg skulle fått dratt den igjenn med makt.  irritert kastet jeg buksa inn i skapet igjenn.

Her om dagen var det ganske tomt i klesskapet. Gamle Gubben Grå har vært litt sløv med klesvasken nå i ferien.  Buksa ble hentet frem igjenn. Hvor ille var det? Kan den brukes med smekken oppe under en stor lang topp?  Jeg gjorde et forsøk, og undre over undre.. Den gled på. Knappen ble kneppet, glidelåsen trukket igjenn, og fremdeles kunne jeg både puste og bevege meg utvunget. Jeg må rett og slett ha blitt slankere.  Vekta viser fortsatt et tresifret tall men livvidden må ha gått nedover. Lyspunkt i hverdagen

(Jeg har en rosa bukse innerst i skapet kjøpt på samme viset i fjor en gang. Tror jammen den og skal få en ny sjanse en dag.)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg