Jeg skulle ha blitt med…

Ute skinner sola fra blekblå januar-himmel. Gamle Gubben Grå og Kjøteren har forsvunnet ut på tur.  Jeg orket ikke bli med. Er trøtt, sliten og alle musklene er i helspenn.  Jeg vil bare forbli her på sofaen, under pelspleddet. Lese litt eller bare sove…  
Jeg burde blitt med ut.  Dårlig samvittighet for å ligge inne på sofaen i dette flotte været. Men jeg orket ikke.  
Orker ikke balansere på isglatte veier. Snøen er borte og erstattet med is.  Jeg gjorde et forsøk på onsdag kveld på islagte mørke villa-veier. Det var ikke gøy. Stiv som en stokk trippet jeg av gårde med engstelige skritt.  Det siste jeg trenger nå er et fall og et bein eller arm som knekker.  Jeg hadde ikke fiksa det.  Jeg holdt seriøst på og tørne i går kveld da PCn slo seg vrang.   Selv den minste utfordring er uoverkommelig for øyeblikket.  
Jeg burde blitt med ut. Kjent Januar-sol varme ansiktet forsiktig. Behøvde ikke gå så langt….men jeg orker ikke

 

3 kommentarer
    1. Nydelig bilde.. Er glatt ute ja… du får satse på å bli med ut på tur en annen dag..blir nok mange fine dager fremover … God helg :))

    2. Fint bilde. Det er guffent når man skal gå nå, er meget våken selv til tross for at jeg er lett på foten og går veldig mye. God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg