3 milliarder på shopping

Virke har regnet ut at vi kommer til å bruke rundt 3 milliarder kroner på shopping på black-friday-tilbud i dag. Det er utrolig mye penger!  Litt kvalmende i grunn.  Ikke rart at alt fra nettbutikker til blogger kaster seg på black-friday-kjøret for å få sin del av den potten.  Når jeg blar gjennom de 10 øverste bloggene på bloggtoppen får jeg gode tilbud på krydder og kaffe, airfryer (luft-frityr-koker), plakater og bilder, Røros-jakker fra Bergans, julekjoler fra Ellos og mandelmel.

Jeg lar meg ikke lokke av noen av de tilbudene, men jeg ser ikke bort fra at det kanskje blir litt shopping senere i dag. Har tenkt meg ut for å kjøpe julegave til to nevøer. Aner ikke om det jeg skal ha er på tilbud i dag, men vet hvor og hva jeg skal handle.

Det var to blogginnlegg som festet seg da jeg leste gjennom innleggene til toppbloggerne. Og nei, det var ikke noen av reklameinnleggene.

Det ene innlegget var innlegget til Mamma på hjul Hennes lune skildring av kjærligheten mellom henne og mannen hennes rører meg.  Kjærlighet og helse er to ting man ikke kan kjøpe samme hvor svart fredagen er.

Det andre innlegget som faktisk fikk frem tårene i øyekroken min var innlegget til Doc og Dask og jeg aner ikke en gang hvem Garth Brooks er. Jeg forstår at det er stort for henne og  endelig få tak i billetter til konsert med helten.  Det bildet av et tårevått, lykkelig ansikt sier nesten like mye som teksten. Jeg håper inderlig at det ikke kommer noe i veien for konsertopplevelsen denne gangen.

Selvsagt må jeg google Garth Brooks.  Jeg har hørt navnet men kom ikke på noen sang jeg forbandt med navnet.  Det klarte heller ikke Gamle Gubben Grå å hjelpe meg med.  Fant ut at han er en countryartist som slo gjennom i 1989.  Country er kanskje ikke min sjanger. Det får være min dårlige unnskyldning for uvitenheten.

Slapp av folkens.  Jeg kommer ikke til å kaste meg over toppbloggerne igjen. Ikke kommentere de hver dag slik som jeg gjorde. Men i dag var det de som ble en del av mine morgenbetraktninger.  I morgen eller senere i dag kan det være helt andre ting som gir inspirasjon til et blogginnlegg.

4 kommentarer
    1. Jeg har funnet ett par julegaver på tilbud idag. Og det synes jeg er innafor.
      Men ellers er jeg enig med deg. Litt kvalmende er det.

    2. Jeg blir uvel av slik handling, vi har mer enn nok de fleste av oss…
      Men man kan finne gode tilbud og ting man trenger. Men kjøpe for å fylle opp skapet og bære det ut i søpla til våren. Det blir feil for meg. I sommer fikk jeg en haug med “brukte” klær av en venninne. De var nesten aldri blitt brukt, bare blitt shoppet…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg