Der røyk turen til Gdansk

Neste onsdag skulle jeg satt meg på flyet.  Reist til Gdansk med gode tillitsvalgtkollegaer.  Radiografforbundets tariffkonferanse.  Treengasjerende lærerike og viktige dager i forkant av årets lønnsoppgjør.  Men slik blir det ikke.  Det satte Corona viruset en effektiv stopper for.

Selvsagt er det dumt at tarifkonferansen ble avlyst.  Den er viktig i forberedelsene til lønnsoppgjøret.  Men i grunn er jeg glad for at det ikke blir noen tur.  Misforstå meg rett.  Jeg kunne godt reist til Gdansk jeg!  Har hørt det er en fin by, og jeg har aldri vært i Polen.  Har i grunn gledet meg til turen.

Men jeg hadde ikke følt det ok å samle 70 radiografer, 70 helsearbeidere på en og samme sted.  Hadde ikke følt det komfortabelt å være i folkemengden på Gardemoen.
Ikke det at jeg er så engstelig for egen helse.  Selv med hjertefeil og diabetes ser jeg ikke på meg som en person som er en ekstra sårbar gruppe.  Men fordi det ville være dumt å havne i karantene.  Skulle pandemien slå til trengs vi på jobb.  Vi kunne og dra med oss smitte og smitte pasienter og andre som ikke har like sterkt immunforsvar.

Så jeg ble letta i dag da meldingen kom om at tarifkonferansen ble avlyst, selv om det er kjipt å gå glipp av Gdansk..

5 kommentarer
    1. Fint i Gdansk 🙂 Du kan sikkert dra dit en annen gang. EN gang må jo dette viruset gi seg igjen… eller? De må jo finne ut noe, etterhvert… Og at tilstandene blir bedre 🙂

    2. Jeg har en planlagt ferietur sammen med en venninne i starten av mai. Hun tror den ikke blir noe av. Jeg er innstilt på å reise så sant det ikke foreligger reiseforbud fra myndighetene verken her eller der. Kanskje skifter jeg mening før vi kommer så langt. Dette viruset setter mye mer i spill enn jeg tenkte bare for kort siden. Vi har litt å lære av dette også.

      1. Jeg har og skiftet innstilling til dette viruset. Men mye kan skje før mai. Jeg tror ikke viruset er borte, men at det muligens er like mye virus over alt, og derfor ikke slike reiseforbud

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg