Det gjelder å smi mens jernet er varmt – sa brura, eller brudgommen da

Jeg er tilbake på min vante 13. plass.  Det er en forbannelse med den plassen. Det er jeg sikker på   Men hvordan står det til hos toppbloggerne denne Palmesøndag morgen?

Ida Wulff på andreplass er av forståelige grunner fremdeles i ammetåka. Når man knapt har tid til dusjing og til å spise varmmiddag, er det ikke så rart om bloggen blir nedprioritert.

Julianyland på 5. plass har klart å lage frokost. Lompe med pesto og kalkunpålegg. Hele 4 bilder måtte til av den lompa.

Cathrine Ruth på tredjeplass har bakt en mislykka sjokoladekake. hun nøyer seg med ett bildebevis. Samtidig har hun gjort det hun kan for å få den mislykka kaka til å se fancy ut.  Hun lyktes bra med det.
Hva hun hadde å feire? At facebook siden til bloggen har 500 følgere.

Jeg går inn og sjekker hvor mange følgere Fb siden til bloggen min har. Det er bare 237. Jeg er ikke så veldig flink til å pleie den siden…. Skal skjerpe meg.
Jeg bakte kanelboller i går.  De ble ikke mislykka.

Hos Mammapåhjul på fjerdeplass var det det  vi i min familie ville kalle “Full fart og stormende jubel”  Det er sjelden en rolig dag i det huset har jeg inntrykk av.  I går var det oppussing, søppelkjøring og dandering av uteplass som sto på programmet. Skikkelig arbeidslørdag, men resultatet ble bra.

Er egentlig godt fornøyd med egen innsats i går og.
Jeg fikk  gått meg en tur med hunden, vasket noen gulv og fått Drømmehuset i helgemodus, fått plantet om en del av tomatplantene Tror dere det holder med 48 tomatplanter i sommer?  Og jeg fikk bakt en stor haug  med kanelboller. Noen av de skal være med på hytta når vi drar oppover på tirsdag.

Da er det bare Kokkejævel igjen.  Han er tilbake på gamle høyder med over 40.000 sidevisninger.
Det utnytter kremmeren Kokkejævel til fingerspissen. Bryllupsnatta avsluttes ved åttetiden om morgenen så han kan snike seg opp og blogge et reklameinnlegg for nettbutikken overstrødd av bryllupsbilder han har “stjålet” fra fotografens fb-side.  En stakkars fotograf som i følge Kokkejævel selv fortvilet slet med å få Asbjørn til ikke å se helt gal ut. Slik det ser ut av bildene  har han ikke hatt en lett jobb.

Til de av blodfansen som har sittet i ukesvis og brodert duker, strikket grytekluter eller heklet sengetepper og ønsker å gi brudeparet en bryllupsgave har Kokkejævel en beskjed. Hyggelig, hyggelig. Men det eneste jeg ønsker meg er pengene deres, så gå heller inn og handle på nettbutikken min eller bare vipps meg pengene  dine.  

Beklager Kokkejævel, men dette innlegget fant jeg provoserende.
Bildene fra bryllupet var nydelige, og du har fått deg en nydelig brud.  Jeg er glad for at dagen ble magisk.  Bildet av dere to i strandsonen og med snødekte fjell bak var skikkelig flott.
Men måtte du bruke ditt eget bryllup som reklamekampanje for bedriften din så fort du sto opp etter bryllupsnatta?

Hva jeg tar med meg fra toppbloggerne i dag.?
Jeg må ta bilder av frokosten min og lage et innlegg om den!
Kanskje må jeg gjøre noe for å promotere fb siden til bloggen bedre.
Litt hverdagsskildringer fra Drømmehuset gjør seg på blogg.
Ha en fin dag!

 

 

21 kommentarer
    1. Baksten ser godt ut. Og du har jo fått gjort mye. Skulle ønske vi har også en hytta å dra til, men må bare kose meg hjemme.:)
      Takk for dagens oppdatering av toppbloggere:)
      Ha en fin dag:)

    2. Ja, kokken var kjapt ute med posting og reklame…
      Dessuten har jeg lagt merke til at enkeltoppskrifter nå koster 5 kr, først var det 1, så 2 og nå 5. Skulle nesten laget en graf over prisstigningen – man kan undre når neste økning blir – og hvor mange hundre prosent den blir på 😉

    3. Nydelige brudebilder der oppe i Alta! Til og med jeg gikk inn og tok en kikk….Vakkert par!
      Så flott med en haug med kanelboller. Dette blir kaffekos på hytta!

    4. Man kan bare synes synd på de som vil gi en gave av et godt hjerte,og så får beskjed om å vippse penger…triste greier.

      1. Jeg har lært at hvis noen vil gi deg en gave så takker du selvsagt ja!
        Jeg kan tenke meg at noen har lagt både mye omtanke og tid i å lage eller finne en perfekt gave og så går du beskjed om å vippse i stedet… Ikke bra

    5. Ser Kokken den minste mulighet for å få penger inn på konto slår han til det slår aldri feil. Selv morgenen etter bryllupet.

    6. Du fortsetter med mobbingen av Kokken, ja. Ogfår med eg andre på kjøret. Skammelig!
      Hilsen Birgitte

          1. Når jeg ikke synes det er ok at man buker sitt eget bryllup til å reklamere for firmaet sitt, og at man går ut og annonserer at man ønsker vipps, penger rett inn på konto til firmaet sitt i stedet for en personlig gave til brudeparet, hvordan mener du jeg skal kommunisere dette uten at du opplever det som mobbing?

            1. Jeg mener at du har ingen ting med å kommentere og fordømme andres valg. Du tar på deg en rolle som dommer over både det ene og det andre valget som folk gjør. Det du driver med, er mobbing. Jfr. Dan Olveus’ definisjon av mobbing.

      1. Jeg bare lurer, hvordan er tonen i kommentarene du legger igjen på bloggen min? Er det mobbing? Eller er det lov å kritisere det jeg skriver, men ikke mobbing hvis man er kritisk til det Kokkejævel skriver?

    7. Ikke ofte j er innom bloggen din faktisk, den hadde sikkert vært bra..,,,, Men synes det er på tide å stoppe hets mot Kokkejævel og andre nå👎🏻👎🏻 Folk kommer til å bli lei av disse innleggene og du havner langt ned på lista igjen…. Takket være at han og andre tok opp ting du skrev og skriver at du ligger høyt opp…. Finn på noe annet å skrive om😊

    8. Helt enig med deg, det er bare prat om penger, penger og penger. Han måtte jo i banken å ta ut 50 000,- til svigerfar for brura. Det var jo et hint om å gi penger til han. Hvorfor nevner han det hele tiden, hvis han ikke mener noe med det. Selvfølgelig er det hannes måte å sanke inn penger på. Frekk har han bestandig vært, blir nok ikke bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg