Det gjør meg godt….

Det er ikke helt lett å innrømme dette, men det å ha litt roligere dager gjør meg godt. Jeg skulle gjerne hatt en jobb å gå til, muligens ikke arbeidet fullt, men galt at jeg deltok. Følt at jeg var med å dra samfunnsansvaret.  Og ja, jeg savner det hektiske, pulserende livet jeg levde. Jeg var med der det skjedde, enten det var i styrerom eller på akuttstua. Jeg savner det, det gjør jeg virkelig.

Men samtidig føler jeg hvor hodt det er å ikke være så sliten støtt.  Ikke føle at en ligger på etterskudd. Eller om ikke akkurat på etterskudd så alltid ha noe en må ordne. Som å forberede seg til det møte, svare på den mailen, bytte bort den vakta……   Det er godt å slippe å dra ut gjør klokka 7 og ikke komme hjem før nærmere midnatt flere dager I i uka. Jeg følte meg levende, jeg likte det jeg drev med og det var jeg som lot det bli så lange dager. Jeg angrer ikke, og ville sikkert hjort det samme igjen. For jeg elsket virkelig det livet.

Jeg har mer overskudd nå. Smiler mer. Glefser ikke til Gamle Gubben Grå og de andre fult så ofte. Og ja, når jeg tenker ordentlig etter har jeg det bedre med meg selv. Kanskje ikke psykisk hele tiden, for det er fremdeles et nederlag at jeg ikke klarer å leve det livet jeg ønsker. Men fysisk gjør det meg godt.

Ta i dag, for eksempel. Jeg har sovet dårlig i natt. Beinet har værket, ogjeg har hatt problemer med å finne en god stilling. Så det var godt å bli liggende et kvarter ekstra når klokka ringte. Godt å kunne ta det litt rolig på morgenen – og en halvtimes strekk på sofaen midt på dagen.

Jeg har ikke sløvet meg gjennom dagen. Det er nok av ting som må gjøres i et hus, man blir aldri arbeidsledig. Men jeg kan gjøre tingene i mitt tempo og ta hensyn til de kroppsdelene dom skriker høyest.

 

8 kommentarer
    1. Det vil nok ta tid å akseptere at du ikke skal tilbake på jobb igjen, men bra at du kjenner at kroppen føles bedre av å ikke være der. Det er jo også en bra ting å savne jobben sin. Da har man trivdes og følt at man var til nytte.🤗👍🏻Ha en fin kveld.😊

    2. Det er en kjent prosess det som du er inne i. Vi kjenner at det “nye livet” er helt nødvendig, men savner det gamle. Men det er bra å i alle fall glimtvis kjenne at det gjør en godt 🙂 Lag deg en fin kveld!

    3. Lag deg gode dager i heimen, ha litt kontroll på tida så blir det jobb..på en måte..Begynn tidlig med det du skal, ta deg en lunsj og avslutt jobben 1530..
      Det fungere for meg…Da jobber jeg for meg sjøl på en måte og er min egen sjef. Føler LYKKE – men tar tid å stable seg på beina..Men du er på vei 🙂 kanskje du kan finne en liten deltidsstilling etterhvert..

    4. Det er godt at du har innfunnet deg med din nye situasjon, og kjenner at du har utbytte av det. Det er min store skrekk, men kanskje fordi jeg er alene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg