Forskjell på folk…..

I går klinte jeg hele trynet fult av “boble-maske” og trodde det skulle få kjerringa til å fyke oppover bloggtopplista. Det gikk ikke helt sånn. I stedet føyk jeg nedover på lista. Fra 11. til 14. plass, forstå det den som kan.

Ingen av de som var over meg på lista i går er under meg i dag.  Det er ingen andre som har slike nedturer som meg. Livet er langt fra rettferdig.

Siden jeg har rast tre plasser ned er det selvsagt, enkel matematikk, tre nye som har kommet over meg på bloggtopplista.  Disse er det viktig å analysere.  Hva er det de skriver om? Jeg må begynne der. Kanskje jeg får noen tips til hva denne kjerringa bør skrive om for å seile oppover bloggtopplista. (Nå var det innlegget med ansiktsmaska det som fikk flest klikk i går så jeg er ikke helt på ville veier.)

Monika Vederhus har vært på møte på hotell og viser oss bilder av interiøret på hotellet.
Jeg skal tilbringe dagen på møte på rådhuset.  9 til 15. Dere vet vi planlegger morgendagens eldreomsorg.  Kanskje jeg skulle ta noen bilder fra innsiden av rådhuset. Vi i Rødt her på Ringerike sier at vi skal få politikerne til å se hvordan verden er utenfor de tykke murene på rådhuset.  Kanskje dere har lyst til å se hvordan det ser ut innenfor  de murene.

Christine Emilie har passert meg på sin vei mot toppen, eller jeg har passert henne på min vei mot bunn.  Hun har laget et nydelig kort formet som en veske.  Aldeles nydelig, og jeg får nesten lyst til å gå amok i nærmeste hobbybutikk. Samtidig sier fornuften og erfaringen meg at det hadde ikke blitt helt slik, ikke like fint hvis jeg satte i gang.  Det er liksom ikke der jeg har mine største kreative evner, men jeg misunner de som har det.

Jeg pynter innlegget mitt med hjemmeheklede blomster for å illustrere kreativitet.  Det kreative jeg har gjort når det kommer til disse blomstene er å ta bilde, og når jeg tenker etter kunne vel også den oppgaven vært løst på en  mer kreativ måte.  Heklinga har snille Solliv  stått for. Jeg har fått de i gave, og i sommer har de prydet bordet ute på terrassen.

Den siste som har passert meg på sin vei oppover bloggtopplista er Spis og Spar.  Hun er nå helt oppe på en 3. plass med sin ukesmeny.  Hennes 7.841 følgere skal ha kjøttkaker i brun saus til middag i dag.  Det skal ikke vi. Vi skal ha Gulrot- og kikertsuppe.

Ja jeg vet at mat-innlegg gir klikk.  Men i går hadde vi Pizza Grandiosa. Det er muligens ikke innlegg og bilder av en Grandis som gir mest klikk. Hvis Gamle Gubben Grå lager Gulrot- og kikkertsuppe i dag skal jeg vurdere å skrive om det. De  oransje suppene  våre pleier å gi klikk.

Mat og møteinteriør har jeg så langt på blokka i dag.
Så får jeg se på hva de som alltid ligger over meg på bloggtoppen skriver om.  Det er jo her jeg virkelig ha noe å lære.

Andrea Sveinsdottir, Stine Skoli, Mat fra bunnen og Ida Wulff har ikke kommet med noe nytt.
Da er det 6 bloggere igjen som har hatt evnen til å fornye seg.  Og det er disse seks som sitter med løsningen på hvordan bli en virkelig god toppblogger.

Vibbedille har tanker om å begynne på nytt på en genser hun startet på i fjor og rekte opp fordi den ble for stor.  Det hadde nok aldri jeg hadde klart å motivere meg for.
Ellers har hun sendt chilisaus i min retning.

Chilisausen kommer det garantert innlegg om når den dukker opp i postkassa her.
Jeg har ikke funnet riktig muse-oppskrift, men driver å strikker en “bjellekrans” Om det ikke blir sånne “bjellekrans, maske for maske” innlegg så kan jeg jo vise dere noe av prosjektet. Det skal være 24 bjeller totalt, og jeg har strikket tre av dem.  Gikk kjapt i løpet av et digitalt styremøte i Rødt Viken her for noen søndager siden.

Mette filosoferer litt over utfordringene med å ha giftet seg og atpåtil skal bo sammen med en mann fra et annet land og en annen kultur. Egentlig bare hinter hun uten å si så mye.

Jeg er dårlig på hinting, og skal ikke utbrodere utfordringene med å leve sammen med Gamle Gubben Grå.  Men vi har nå hengt sammen i over 30 år, så de uoverkommelige utfordringene har det vel ikke vert.

Den teorien min med at ferdigpizza ikke holder for å komme høyt opp på bloggtoppen ryker når jeg klikker meg inn hos Doc og Dask. For et par setninger om en ferdigpizza og litt jordbær med fløte og vips er hun oppe på en 6. plass. Mer skal det ikke til for enkelte.

Jeg vet ikke, men legger inn et bilde av en ferdig lasagne i håp om at det kan hjelpe meg oppover lista. Bildet er gammelt. Vi har ikke spist sånn lasagne de siste par ukene.

Mamma På hjul har hatt en litt rolig dag etter en travel helg.

Det å skrive om en litt sløv dag skulle jeg alltids klare. Men ikke i dag. I dag blir ikke en sløv dag, kanskje i morgen?

Martine Halvs skal flytte til USA. Kjæresten skal spille ishockey for et amerikansk lag denne sesongen, og hun er med på flyttelasset.  Det blir sikkert utrolig spennende!

Jeg skal ikke flytte. Ikke til USA og ikke noe annet sted.

Så har vi bare Kokkejævel igjen. Det lureste er å forbigå han i stillhet. Jeg føler bare for å klargjøre at jeg ikke har fått noen innkalling til forliksrådet i Alta. Hadde jeg fått det hadde jeg tatt turen.  Jeg vet at noen tror denne kjerringa er den samme som den som har terrorisert  den stakkars kokken oppe i nord.  Vel det er ikke meg.

Nå må jeg løpe. Rådhuset venter.

 

9 kommentarer
    1. Trøst deg med at du er blant de 20 beste bloggere i Norge. Selve bloggkongen troner fortsatt men jeg måtte lese innlegget hans om nettrollet som kom inn på nettbutikken. Folk er gale som driver på sånn.
      Skal streame film til nettbrettet, og skal til vogna + spikerteltet. Stille og rolig sted, og det er lovet sol i morgen og jeg skal ta bilder av kveldssola. Blir godt med to dager borte.

    2. Mat selger. Samme hva det er, folk klikker seg inn!
      Takk for link og fine ord 🙂 koselig…..
      Har det blitt noen kluter forresten?

    3. Leser aldri blogger, men kom tilfeldig over din. Er ikke så glad i å lese, men lagrer nettsida di som et bokmerke. Planlegger å trykke innpå hver dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg