Gamle Gubben Grå og Kjerringas julekalender del 14

Å sende julekort er en fin tradisjonen synes jeg. Skrive en liten, personlig hilsen med penn på kort med koselig motiv og sende til venner og familie.

Det er noen år siden jeg har fått gjort det. Det har liksom blitt med en fellesvisninger på fb, og noen Snap.  Kjekt, raskt og tja kanskje ikke like kos?

Det er nok ikke bare jeg som har tonet ned julekortskrivinga. For nissen i gangen som før strutter av julekort ved disse tider henger med tom mage. Ikke et eneste julekort har vi fått i år.

I år tror jeg mange som meg trenger julekort. Finne en personlig hilsen i postkassa. Et håndfast bevis på at et menneske et eller annet sted har tenkt litt ekstra på akkurat deg.

I går fikk jeg sendt avgårde noen julekort. Fler enn på mange år. Men fremdeles er det nok flere som burde fått et kort. Så om du ikke hører noe fra meg så er det ikke sikkert du er glemt for det..

4 kommentarer
    1. Jeg fikk plutselig et kort i postkassa…. og det varmet skikkelig. Tenkte på at dette hører til sjeldenheten. Et kort med skrift i – og med gode ønsker <3 Det varmet.

      Jeg har lagt kort-skriving på hylla…. men kanskje skulle jeg strekke meg mot hylla igjen… vi får se.

      Ha en fin mandag!

    2. Å herregud.. Det var jo en gang for.. – ja, ikke så forbannet lenge siden, faktisk, hvor postkassen ikke var synonymt med et negativt innhold.. – Den gang det var en reell mulighet for at det kunne finnes en håndskrevet konvolutt innimellom dens tallrike vindusadresserte storebrødre og reklamen som dyttes på en til tross for den godt synlig plasserte klistrelappen med påskriften ‘reklame uønsket’.. – Det var tider, det!.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg