Gamle Gubben Grå og Kjerringas julekalender del 21

I går bakte jeg.  Heltuten hjelp av Gamle Gubben Grå. Han sov godt under pelspleddet på sofaen i stua.
Hele fire brett ble det, så kom ikke her.  Denne kjerringa kan når hun bare vil.  Nå har jeg halvannen boks fulle.

Hva jeg bakte spør du.
Jo hundekjeks til Charlie Chihuahua. Alle skal med er det vel noe som heter.? Så det er klart Charlie Chihuahua må ha sine egne julekaker.

Vi hadde merkelig nok ikke kjøttbein-pepperkakeform, som nok må være omtrent den eneste pepperkakeformen vi ikke har.  Så jeg lagde elger, harer og biler.  Nå er muligens ikke Charlie den største jakthunden, men disse pepperkakeformene var ikke så store, og Charlie trenger ikke mer enn litt kake.

Før alle som selvsagt har mer greie på hund enn meg kommer med en lang belærende kommentar om at hunder ikke har godt av kake i det hele tatt må jeg nok en gang understreke at jeg bakte hundekjeks.  Altså var deigen tenkt å bli til hundefor.  De er laget av leverpostei, gulrotmos, litt ost, egg, olje, maismel og havregryn.

Charlie Chihuahua måtte jo få smale en liten kanin.  Den gikk ned på høykant!
Da han litt senere på kvelden fikk en elg, gjemte han den bak do-kosten på badet.  Når jeg tok den ut derfra og la den i sengen hans, ble den ved første anledning båret uti hagen og gravd ned under trammen. (Neida, Charlie, jeg kikka ikke når du gravde ned skatten din..)

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg