Gjesp… noen ganger lurer jeg på hvordan det står til hos toppbloggerne…

Jeg sitter her med tekoppen tidlig en morgen og klikker meg gjennom bunnbloggerne.  Og det er fot gjort og drepende kjedelig.

Martine R Aune har vært på TV2. Og ja det ha jeg skrevet om før. Innlegget er fra 28.04.  Snart en måned siden hun var TV stjerne.
Englas reklamerer for robotstøvsugeren sin slik hun gjorde 10.05.
Kariannenesse skriver om jule- og nyttårsfeiring. Innlegget er fra januar.
Geriatriks oppfordrer til å ta vaksinen.  Det innlegget skrev jeg om i går.

Den neste som kommer med et innlegg jeg ikke har lest og skrevet om før er Ingrids mirakler.  Innlegget hennes er relativt nytt, fra 25.5. Men hun skriver om 17. mai feiringen deres.
Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg er liksom litt ferdig med 17. mai og. Det nærmer seg juni.  Det var ikke noen ordentlig 17. mai i år heller. Avlyst for andre året på rad.  La oss glemme hele greia og se fremover.

Jeg sukker og tenker tilbake på den tiden jeg kunne kose meg med å skrive om toppbloggerne på morgenen.
Jeg lar fingrene skrolle oppover på skjermen og klikker meg inn på toppbloggerne. Hva skjer her a?  Mamma på hjul leser jeg hver dag, Monicha er jeg innom en gang i blant, men de tre andre leser jeg aldri.
Etter en kort kikk og litt skumlesing finner jeg ut at det skjer ikke mye nytt her heller.  Vel er innleggene nye og teksten ny, men temaene er de samme gamle.  Det eneste som slår meg er at de er flinkere med overskrifter,  velvalgte overskrifter for å lure leseren inn.
Kanskje er det den største forskjellen mellom bloggerne som nå opp på bloggtoppen med flere tusen lesere og de som på en god dag klarer å få 100 sidevisninger? Det hele handler om markedsføring.

Da gjenstår det bare å se hvor mange klikk denne overskriften gir meg.

 

13 kommentarer
    1. For å få det litt mer variert kunne du jo trukket fem tilfeldige tall hver dag mellom 1-100. Om du tilfeldigvis havner på dem du ikke tenker å skrive om, kan du jo enten trekke om igjen – eller skrive for en gangs skyld…

      https://www.random.org/

      1. Variasjonen på temaene på bunn er jo minst like stor, egentlig. Det spenner fra tarmlidelser og vaksinemotstand, via robotstøvsugere til jule- og17 mai feiring.
        Så bare få til litt rotasjon så går det seg nok til.

    2. Lag deg en fin dag 🙂
      Jeg kommer ikke på dette med overskriftene…. eller… jeg har jo overskrifter… men de er vel ikke “bra” nok liksom 🙂 Og det går helt fint. Jeg trives der jeg er i bloggverden av og på listen… liksom alt etter hvor aktiv jeg er å lese ogkommentere andre sine blogger også 😀

    3. Det er jo tydelig hvem som har funnet “sin greie”, og bruker det omatt og omatt. Jeg har forlengst gått lei. Ser dessuten at familiemedlemmer som også blogger, velger sorg og elendighet som blikkfang i stadig større grad.

      Jeg gidder det bare ikke. Forholder meg heller til litt lettere og mer varierte blogger. Eller hvis jeg trenger inspirasjon til et prosjekt, det være seg håndarbeid, hage, interiør eller et blikk inn i hverdagen til “vanlige folk”. Som f.eks din blogg 🙂
      Ha en fin dag 🙂

    4. ps. du kan bare skrive om meg:) Skal på en spennende luksus båt tur (ikke si at jeg kaller det båt) i morgen:))) og jeg kan røpe såpass at det er til Lysefjorden:)
      Neida, jeg forstår deg, at det er litt kjedelig når det ikke er noe nytt. Sender deg en god klem jeg – og ha en fin dag7ettermiddag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg