Hele Norge holder pusten….

Nei vi snakker selvsagt ikke om koronavirus, vi snakker selvsagt ikke om oljepriser som stuper eller at våren lar vente på seg.  Kokkejævel er tilbake på toppen av bloggtopplista, og da snakker vi selvsagt om han.  Kokkejævel har hatt vondt i foten en stund, vandret fra legekontor til legekontor i hele forrige uke og sutret over vond fot og vond skulder. Så var han smertefri hele helga og tror da i kjent Kokkejævel-stil at hele landet har holdt pusten i endeløs spenning om han og har klart seg gjennom mandagen uten ubehag.

Jeg har vondi i høyre legg (ble ikke noe bedre av at Yngste Sønn tilfeldigvis ramla opp på leggen da han måtte lekesloss med Charlie Chihuahua i den sofaen jeg forsøkte å ta en power-napp i etter jobben i går.)
Jeg har vondt i kneet etter at jeg ødela det i 2013. Konstant vondt i det kneet.  Men slikt kan en lære seg å leve med.
Jeg har vondt i ryggen, og i går var det et par litt tunge forflytninger på jobb.  Ryggen var skikkelig vond etter endt arbeidsdag og det var en av grunnene til den power-nappen som endte med at rundt 70 kilo 23 åring deiset ned på leggen min.
Jeg har vondt i begge albuene når det er væromslag.  Artrose etter diverse brudd.
Til tross for at denne kjerringkroppen er så maltraktert og vond at jeg motvillig sendte inn søknad om delvis og midlertidig uførepensjon i går, så kommer ikke jeg på bloggtoppen. Jeg ramler i stedet ned til en 56. plass!  Mens Kokkejævel og den vonde foten hans seiler opp på førsteplass med 33.255 sidevisninger.
Verden føles ikke rettferdig.

Jeg har som sagt hatt konstant vondt i en kroppsdel eller flere siden kneet ble ødelagt 30.juni 2013 klokka 12.47.  Men man blir vant til å leve med smerter. Det blir liksom bare en del av hverdagen.  Jeg pleier sjelden å gå rundt å kjenne etter smerte.  Blir det for vondt, kjennes det jo uten at jeg behøver å bruke tid på det.  Da putter jeg inn en liten tablett Voltaren og fortsetter, usikker på om det egentlig hjelper men placeboeffekten kan noen ganger tre inn.

Kokkejævel derimot gikk i hele går og lette etter smerter.  Aldri før har han vært så fokusert på absolutt alt av muskler, sener og nerver som i dag. Konstant har han gått og vært livredd for at smertene plutselig skulle komme tilbake. Da han kjente noe nederst i leggen, noe som kunne minne om ubehag, tenkte han med en gang at nå, nå er det i gang igjen. Når han kjente riktig godt etter kjente han litt vondt i ryggen og fryktet at smertene hadde satt seg der i stedet for i foten. Slike pasienter har jeg mange av i løpet av en arbeidsuke.  Selvsentrerte hypokondere finnes det mange av.

Vel, Norge kan puste letta ut. Kokkejævel klarte seg gjennom en arbeidsdag uten smerter.  Jeg, jeg klarer nok ikke å være smertefri i dag heller. Men nå venter straks arbeidsdagen i hvitt, etter det er det et møte på rådhuset.  Når jeg kommer hjem sånn rundt 19 kan det hende jeg dumper ned på sofaen for å hvile vonde kroppsdeler.  Enn så lenge er det bare å stå på. Jeg har Voltaren i veska hvis det skulle bli for ille.
(Men hvem bryr seg om ei kjerring på 56.plass)

 

3 kommentarer
    1. Jeg har også alltid voltaren i veska 😉 Men det er fordi jeg ble fortalt på legevakten at det var den som var mest effektiv å knekke smertene ved gallesteinsanfall. Vel, mulig min tablett var blitt litt gammel, for da jeg var på besøk hos Karidansen i november, og fikk et ordentlig vondt anfall, var det ikke mye lettelse å spore etter jeg tok den voltarenen. Ikke engang placebo effekten slo til.
      Smerter blir man vant til å leve med ja. Jeg har mye i denne kroppen. Rart hva som faktisk blir normalen og til å leve med.
      Det høres ut som det kneet ditt slett ikke er noe særlig nei, så misunner deg ikke der, men ryggen må jo være verst. Huff. Jeg sliter litt med den selv, og det er ikke lett å lære seg å leve med altså.
      Jeg håper du får en flott dag uten smerter. Det hadde jammen vært fint ♥

    2. Det er vel ikke som trøst å regne, men empirisk forskning viser at om du våkner en morgen etter fylte 50 uten smerter noe sted, er du sannsynligvis dau…

      Ha en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg