I kveld smeller det…

Eller kanskje ikke i kveld, men på torsdag kveld.  For på torsdag har Norsia Tenker Tanker innbudt til Kick-off på årets valgkamp her på Ringerike.   Da fylles Gledeshuset med politikere til det jeg vil kalle et valgkamp-show vi ikke har sett før her i byen. Lokalavisen streamer og proffe folk er leid inn til å lede det hele.  For meg er dette virkelig ukens happening.

Så i går kveld mens Isabell Raad på toppen av bloggtopplista var på premierefest for årets sesong av Paradise Hotel, satt jeg i en leilighet i Konglefaret og drakk kaffe med kanel og snakket politikk.
Isabell Raad har castet deltagere til årets versjon av Paradise Hotel. Jeg er litt usikker på hva “casted” betyr, men jeg antar det er ny-norsk for forberede.  Så det var nettopp det jeg ble i går, casted av vår gamle og nye leder før jeg skal i ilden på torsdag.

De to mennene, en gammel og en ung, satt der og pepret meg med saker og gode argumenter og hørte på mine uttalelser når jeg snakket på utpust og innpust for at jeg skal være best mulig forberedt når jeg skal representere Rødt i showet på torsdag.
Jeg gleder meg enormt.  Dette er en arena som passer meg.  Snakke om politikk, få frem de gode poengene, gjerne spissformulere.  Samtidig er jeg litt ydmyk på at det nettopp er jeg som fikk denne oppgaven, denne muligheten til å plassere Rødt som en viktig aktør i valgkampen og ikke som ett eller annet marginalt parti langt ute på venstresida – der mange av våre politiske motstandere ønsker å plassere oss.

Showet starter med at man har et avskjedsintervju med han Kjell. Mangeårig ordfører som nå gir seg.
Så er det ordførerduell mellom Kristin fra AP som skal løfte arven etter han Kjell og Dag fra Høyre som har vært varaordfører den siste perioden og er overmoden på å overta.  Litt rart at disse to partiene skal duellere, for her i kommunen har Arbeiderpartiet, Høyere, Venstre og Kristelig Folkeparti regjert sammen de siste periodene i en gul-grønn-rød-blå samrøre.
Etter det får en representant for hvert parti fire minutter hver til å snakke om sitt parti før man legger opp til en parti-debatt hvor også salen kan delta.

Jeg ble godt drillet i går. Fikk mange gode innspill.  Men det er fremdeles mye arbeid og ansvar som ligger på mine skuldre.  Jeg stiller ikke på det podiet uten manus, og skal det manuset bli troverdig må jeg skrive det med mine ord og mine formuleringer.  Det må jeg bruke litt av de kommende døgnene til.

Jeg gleder meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg