Ingen ting er som hytte påske….

Her står jeg og der er hytta! Det er bare noen kubikk snø som skiller oss.

En meters bredde, en meters dybde og noen meters nedoverbakke, så rundt hyttehjørne, hele langsiden på hytta og så rundt hjørnet på andre siden av hytta og endelig er vi ved inngangen. Jobben tok en drøy time,  og da var det bare igjen å grave vei ned til do.

Datteren er liten og lett, og testet om hun kunne gå på skaren. Det kunne hun ikke. Snøen var så rotten at den ikke holdt CharlieChihuahua en gang.

Jeg forstår at for mange av dere er dette en del av selve hyttekosen. Jeg så de koste seg folka på terrassen på nabohytta der de satt og fulgte ivrig med på gravingen vår. Bilen deres sto trygt parkert ved hytteveggen. Veien var ferdig brøyta lenge før de ankom.

Etter å ha gravd ferdig veiene bestemte Gamle Gubben Grå å vente til i morgen med å måke taket. Det var nok lurt. For i løpet av kvelden har det gått tre takras, så da blir det lite måking i morgen. Ett av takrasene tok med seg vimpelen Gamle Gubben Grå så stolt hadde hengt opp på hytteveggen tre timer tidligere. Et problem mindre tenkte jeg mens jeg la ansiktet i sørgmodige folder.

Vi har hatt en hyggelig kveld. Spist godt, skravla og kost oss.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg