Jeg ble lurt…

Det var som kjent 1. april i går, og jeg var en av de som gikk fem på og ble lurt.

Jeg leste lokalavisen, med stor skepsis og alle oppdateringer på sosiale medier tok en ekstra runde i hjernevinningene.
Avslørte lett at nyheten om at statsbygg skulle skifte navn til Ly, og at en bekjent hadde solgt huset sitt for å flytte til Hokksund. Ikke beit jeg på den om pass til bikkja heller. Haha. jeg er da ikke lettlurt!

Men Den Norske Kirke, de klarte å lure meg.
Den Norske Kirke. klarte det ingen andre klarte. De hadde en sak på fb om at kirkemøtet måtte gjøre om dåpsritualet fordi det ville være brudd på det nye personvernreglementet hvis presten sier, kunngjør, navnet på dåpsbarnet foran hele menigheten.
Forarget leste jeg nyheten høyt fro Gamle Gubben Grå.  Som vanlig forsto ikke Gubben helt hva som provosert meg så veldig. Han er for lengst døpt, det samme er jeg og våre barn.  Barnebarn har han enn så lenge verken sett eller hørt noe om at skulle være på trappene.  Hva er det kjerringa hisser seg opp for nå?

Så i går kveld fant jeg ut at det hele hadde vært en aprilspøk.
Selvsagt skal kirken spørre om hva barnet skal hete, si barnets navn under dåpsseremonien og kunngjøre det for menigheten.  Ingen grunn til irritasjon!
Jeg måtte trekke på smilebåndet.
Tenk lurt av selveste Den Norske Kirke

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg