Jeg, kokken og alle de andre……

Her sitter jeg og skriver innlegg etter innlegg om det mest interessante tema i verden, valgkamp og Rødts fantastiske politikk. men hva skjer med antall sidevisninger?  Jo en jevnt synkende kurve.  Jeg vil ikke tenke på hva dette hadde gjort med plasseringen min på bloggtopplista hvis den hadde fungert, men jeg tror jeg fort kunne ha havnet ut av topp 20.

Her må tas grep!  Og ikke noe får så fart på lesertallene mine som at jeg skriver Kokkejævel…..
Men jeg finner ikke noe inspirasjon inne hos kokken heller.  Han skriver om at han jobber mye, omsetter for store summer og gnasker piller i forskjellig fargevalør. Lite nytt med andre ord.

Hos Mamma på hjul er det kakefest. Svigermor er på besøk og gjør sitt beste for å fete opp familien.
Her i huset er det ingen kaker, men Yngste Sønn kom hjem fra ferie i starten av uka og hadde med konfekt til sine gamle foreldre.  Det er fremdeles litt igjen i den esken.

Spis og spar skriver og reklamerer for Airfryer.  Altså nok en dings man skal ha på kjøkkenbenken eller i kjøkkenskapet.
Jeg leser meg litt opp på fenomenet. Er dette noe jeg skal investere i? Det er jo rabattkode inne hos Spis og spar?
En airfryer frityrsteker maten med luft i stedet for olje.  Jeg kjenner jeg er skeptisk. I følge Wikipedia og min helt private kokk er frityrsteking en metode for tilbereding av mat hvor maten friteres i varmt fett.
Å bytte ut fett med luft…  vil det virkelig fungere?
Den airfryeseren Spis og spar har testet har blitt kåret til best i test av Fitnesstrening.no.  Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men når jeg er opptatt av frityrstekt mat er det kanskje ikke fitness og trening det jeg har forrest i pannebrasken.  Jeg jekker en test på TV2, og blir overbevist om at jeg ikke trenger en slik maskin.  Ønsker jeg tørr og hard pommes-frittes vet jeg hvor i Hønefoss jeg får det…..

Vibbedille skriver om at hun ikke har folkeskikk. Når folk kommer innom henne serverer hun ikke kaffe som andre folk, nei hvis hun først slipper de inn over dørstokken så drar hun de med inn på hobbyrommet sitt og holder de der til de har vett på å gå igjen. Ikke får de lov å sette seg heller. Nei der er det stående buffet uten servering.
Vel, hvis vi noen gang skal ta den kaffepraten vi har snakket om blir det på kafe eller hjemme hos meg i Drømmehuset. Jeg har ikke bein til å stå i timevis inne på et nedlagt soverom.

Monica Vederhus har store planer om å pusse opp og lage kjellerstue. Et samlingspunkt for alle i huset der hun bor.  En stue full av spill, DVD og alt som hører til.  En slik kjellerstue har vi her i Drømmehuset. Stå på Monica! Er det noen som klarer det så er det du.

Annais viser oss lørdagens shopping.
Hun har kjøpt fotoalbum.  Sånn til å lime inn analoge bilder og skrive under. Det drev jeg mye med. Nå r det fotobøker og digitale bilder som gjelder. Det minnet meg på at jeg har planer om å lage en fotobok etter turen vi hadde med Eldste Sønn forrige søndag.
Så har hun kjøpt tvinna lys til 50 kroner stykke.  Jeg kjøpte sånne på Nille her om dagen. Tror ikke jeg betalte 50 kroner stykke for de…
Hun kjøpte isbitform. Det har jeg mange av i roteskapet. Sjelden jeg lager isbiter.
Så kjøpte hun en blomstervase til 600 kroner, og lurer på om den virkelig er verdt det. Svaret mitt på det spørsmålt er et rungende NEI!
Brynspenn skal jeg ikke uttale meg om. Det har jeg ikke piling på.
Paraply er kjekt å ha.  Jeg har paraplystativet bak døra i entreen fult av slike….. eller. Den døra har vi jo fjernet. og nå måtte jeg faktisk en tur ut i entreen for å sjekke at paraplystativet fortsatt sto i den kroken. Sier vel litt om hvor oft jeg bruker paraply.

Cathrine Ruth har byttet om på noen seksjoner. Forsto ikke helt.

Han i boden har funnet ut til sin store overraskelse at kona hans er smartere enn han trodde.
Lurer på om det var det smarteste innlegget å skrive en lørdagskveld, eller om  han har måtte tilbringe natta i boden….

Bunnytrash har et innlegg som er helt tomt. Genialt!!!!

Aud Marit har hatt en ganske vanlig lørdag. Drukket kaffe og skravlet med ei venninne, vært på torget og sett på livet rundt valgkampstandene, og tilbragt kvelden foran TV skjermen.  Ganske lik min lørdag. Jeg var på torget på stand. drakk kaffe med barndomsvenninna og sløva på sofaen resten av lørdagskvelden.

Ut fra de 10 øverste på den eldgamle bloggtopplista som har kommet med noe nytt innlegg siste døgn har jeg nå kåret min topp 10 liste.  Lista er ut fra hvor engasjerende jeg fant disse innleggene.

1. BUNNYTRASH
2. ANNAIS
3. SPIS OG SPAR
4. VIBBEDILLE
5. AUD MARIT
6. MAMMA PÅ HJUL
7. MONICA VEDERHUS
8. JEGGIKKBAREIBODENENTUR
9. KOKKEJÆVEL
10. CATHRINE RUTH

Ha en fin søndag, folkens. Jeg skal bruke dagen på et tre timers digitalt møte i Rødt.

 

 

 

16 kommentarer
    1. Den Airfryeren er genial, vi invisterte i en sånn og har brukt den nesten daglig. Maten blir bedre enn i en vanlig frityrgryte, ja det er ihvertfall ungene her enig i.
      Lykke til med valgkamp, håper det blir et skifte nå.

    2. Se det ja, ingen dårlig plassering så det ser ut for at dårlig folkeskikk selger 🙂
      Airfryer er faktisk veldig godt!! Du bør prøve 🙂

      Lag deg en god søndag og lykke til i kampen!
      Vibbedille 🙂

    3. Airfryer er den av den beste investeringer her i huset. Slapp at olje spretter utover under steking. Mindre lukt og oppvask:)
      Takk for oppdateringer fra andre bloggere. fikk jeg alle på en smekk her:)
      Lykke til med valgkampen:)

    4. Fin gjennomgang av toppbloggerne. Mesterbaker/-kokk Kjersti i minmatgaleverden.no bruker airfryer mye, og virker veldig fornøyd. 🙂 Apropos paraply, – jeg bruker tidvis min jeg kjøpte for konfirmasjonspenger på tidlig 80-tall, en ekte Knirps. 😃👍

    5. Kjekt med oppdatering på enkelt vis, håper du går lukst til topps…
      Synes du kunne prøve ut en slik airfryer, kanskje du får en gratis om du sier du skal skrive om den…
      Jeg har egentlig lyst på for er altfor glad i frityrmat, men har enda ikke blitt til…

    6. Kjøpte airfryer, men ble brukt 3-4 ganger før jeg ikke orket mer. Enklere å steke det på varmluft i ovnen 😅 mindre oppvask og.. men har hørt rykter om at det skal være godt med vårruller stekt i airfryer da, kanskje jeg må prøve det før jeg eventuelt selger den….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg