Jeg skal til Nord-Korea…..

Jeg leser at Stein Erik Hagen har tenkt å spandere tur på meg og alle andre Rødt velgere til Nord Korea.  I grunn veldig snilt av han. Men hvis han hadde valgt et litt mer tilgjengelig sted hadde han hatt råd til å spandere returbillett på oss også. Slik tilbudet er nå har jeg forstått at han bare spanderer enveisbillett, og at han håper vi blir riktig lenge borte. Tror forresten at opphold heller ikke var innbefattet, og jeg er litt usikker på om de har hotellkapasitet til å huse 145.000 Rødt velgere, sånn over tid der nede i Nord-Korea.

Men hvis han har 2,5 milliarder å bruke på denne reisen. Det er det “Børsen” har regnet ut har regnet ut at en slik tur vil koste. Hadde det ikke vært mer fornuftig å bruke de milliardene på å betale sin del til fellesskapet? Altså betale sin skatt med glede som andre anstendige folk.

De 2,5 milliardene denne reisen, eller disse reisene da, koster ville alene dekke mesteparten av det Rødt har tenkt å bruke på gratis tannhelse i statsbudsjettet.  Ville ikke Stein Erik Hagen også synes det ville være en mer fornuftig måte å bruke penger på enn å sløse de bort på eksotiske reiser for Rødt sine velgere?
Jeg mener, når han delte ut langt mindre beløp til Høyre Frp, Krf og Venstre uttalte han at han ikke delte ut “blanko-sjekker”. Underforstått han ønsket noe tilbake.

Jeg tror jeg har hele Rødt sin velgerskare bak meg når jeg sier “Tusen takk for tilbudet, Stein Erik, men i stedet for reisesjekker vil vi heller at du tar tannlegeregninga.”

10 kommentarer

Siste innlegg