Kjerringa på krigsstien……

I dag er ikke denne kjerringa direkte blid. Burde vært utstyrt med varseltrekant og beskjed til omverdenen om å holde en viss avstand. Sikkerhetssone som det kalles. Så herved er folk advart.

Jada. Jeg vet at jeg de siste dagene har prediket at jeg er er et fredens menneske. At jeg ønsker fred over alt fra blogg til Midtøsten. Men et sted går grensa. Noen ganger blir strikken strukket så langt at nok er nok, også for denne kjerringa, og i dag, i dag er den strikken strukket for langt og kjerringa er fly forbanna.

Hva som er bakenforliggende årsak til dette sinnet? SNØ!!!! Da kjerringa kastet et halv-trøtt blikk ut soveromsvinduet ved 6-tiden i dag morges var omverdenen på nytt omskapt til et hvitt helvete.
Hele plena er hvit. Det henger våt, tung snø på greiner og busker. Kanskje ikke så mye som på bildet over, jeg har overhode ingen behov for å gå ut å fotografere snø. Jeg får åndenød, blodtrykksstigning og økt puls bare jeg kaster et blikk ut vinduet.

Det snør fremdeles. Jeg sjekker Yr for å finne ut hvor lenge det har tenkt å fortsette med det.
Yr melder at det er lettskyet, pent vær og ikke noe nedbør eller kuldegrader her jeg bor. Ikke skal det bli det heller. Akkurat ja, kan ikke en gang stole på værmeldinga og Meteorologisk institutt. Alle rotter seg sammen mot denne kjerringa.

 

6 kommentarer
    1. Snø…………….Skjønner at du ikke er blid da!
      Du får spille sommermusikk, Sommar tider hej hej….Ta på kjole og svinge rundt!

    2. Nei nei nei….. huff da 🙁 det var ikke noe verken DU eller noen andre trengte i dag :-/ Håper den smelter før du får sukk for deg!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg