Litt travle dager for tiden …

Jeg kjenner det i kroppen. Latmannslivet er over, og dagene er på ny fylt med aktivitet.  Slitsom og engasjerende!

Startet tirsdagens program klokka 10, og siden har det liksom gått slag i slag.  Da var det først møte i det såkalte “adhoc-utvalget”.  Vi skal se på fremtidig organisering av kommunens sykehjemstjenester. Utrolig interessant oppgave. Jeg lærer utrolig mye.  Men samtidig føler jeg på veldig mye ansvar ved oppgaven.

Det mest kostnadseffektive hadde muligens vært å samlet alle sykehjemsplasser og alle ansatte på ett sted. Men skal man alltid gå for det som er mest rasjonelt? Jeg mener, hvis jeg en gang skulle trenge en sykehjemsplass eller andre lignende tjenester er jeg sikker på at jeg er mest opptatt av hvor kostnadseffektiv den er? Er det andre forhold vi og skal ta med oss? Som nærhet til natur, nærhet til opprinnelig bosted eller familie?  Skal vi bare tenke på å sentralisere eller kan det ha noe for seg og ha tilbud spredd utover i kommunen?  Når trenger vi å bygge nytt og hvor bør det bygget bygges? Skal vi bygge på eksisterende bygg? Hvor store – eller små enheter er mest hensiktsmessig?  Vi har hjelp av fagfolk, mange utregninger og statistikk å lene oss på. Men det er en sak hvor det ikke er to streker under svaret. Det finnes ikke en løsning som er den eneste riktige. Viktig jobb. Mye ansvar.  Jeg deltar veldig, og jeg tror det noen ganger i løpet av disse møtene kommer røyk ut av øra mine fordi hjernen koker. Vi skal ha rapporten med våre alternative forslag ferdig om et par uker. Det nærmer seg konkludering og temperaturen mellom oss politikerne I utvalget hardner litt til.

Vi holdt på til 15.30, eller drn ble vel 15.40 før vi var helt ferdige…  Klokka 16.00 begynte neste møte. Også det på rådhuset. Nå var det Hovedutvalget for Helse Omsorg og velferd. De samme politikerne pluss påfyll av noen til.

Ikke de helt store sakene. Bare orienteringer.  Et grunngitt spørsmål fra en av representantene. Syns ikke hun fikk noe godt svar fra kommunalsjefen.

Så skulle vi i Hovedutvalget på befaring på Familiens hus. De andre gikk men jeg tok bilen. Ankelen hadde vært vond lenge og jeg går ikke så fort så lenge jeg halter. Gjelder å spare litt på energien og.

Familiens hus er en bygning hvor mange tjenester som barnevernstjenesten, fsmilieterapeutene, helsesykepleierne, bestillerenheten, psykisk helse og rus  og sikkert flere lignende instanser er samlet i et bygg. Det letter samarbeidet og gjør det og lettere for brukerne å få mest hensiktsmessig hjelp. Jeg tror det er et godt tilbud.

Så bar det tilbake til rådhuset.

Nå var det tid for medlemsmøte i Rødt. Planlegging av resten av valgkampen og så skulle vi forfatte et høringssvar. Ble litt debatt om det høringssvaret fordi et nytt medlem ikke helt var enig med resten av gjengen.

Så ble bilen min fylt til randen av vslgkampmateriell. Jeg har ansvaret for å rigge stand på lørdag.  Vi har brosjyrer nok. Det er litt av en jobb hvis vi skal klare å få fordelt alt ut til mulige velgere.

Så bar det på pub! Rødt skulle ha pub-møte om atbeidslivspolitikk. Toppkandidaten bår kom fra Drammen  og både hun, jeg og en fra LO holdt hver vår innledning til samtalen – eller debatten om du vil.

Jeg var rimelig sliten da jeg nærmest slepte meg inn hjemme litt over klokka 21.

I går, onsdag var jeg en tur i Drammen. Et møte som tillitsvalgt.

I dag har jeg vært hele dagen i Drammen som tillitsvalgt pluss et møte på rådhuset i Hønefoss som politiker.  Klokka er 21 i kveld og før jeg kom meg hjem.

Livet går litt i hundre  men det er sånn jeg liker det.  I morgen har jeg ingen avtaler. Det er ikke fult program hver dag, og det er litt ekstra travelt nå dom det er vslgkamp.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg