Må jeg synke så lavt….

Så gikk det slik det måtte gå.  En dag hvor jeg prioriterte jobb foran blogg og antall sidevisninger stupte.  Fra to dager på plass nummer 12 er jeg tilbake på en 13. plass i dag.
Slått av flere måneder gamle pannekaker, en gammel rabattkode fra ellos, gammel klesvask og ukemenyer av middager så vel som frokost og lunsj. Hva som er så interessant med de pannekakene har jeg lurt på lenge.

Det er selvsagt noen bloggere på den topplista som kommer med nye innlegg. Og da skrives det selvsagt om mat. Jeg burde selvsagt tatt bilde og skrevet et innlegg om kjøttkakemiddagen Gamle Gubben Grå serverte i går, men jeg gjorde ikke det. Tror ikke jeg drar mengder av lesere om jeg tar bilde av siste rest av sausen som fremdeles står i en kjele på komfyren. Det blir liksom litt trist og fargeløst, brun saus i bunn av en kjele.

For farger er tingen.
Jeg burde fylt bloggen med fargerike bilder av alt fra sugerør via puter til garn i muntre farger.
Garn har jeg mye av. Masse garn og halvferdige prosjekter. Jeg tror det er best for husefreden at jeg lar mesteparten av det garnet ligge i ro i kjellerboden og konsentrerer meg om å strikke rilla mi på temperaturteppet hver kveld.
Ei krukke med sugerør jeg aldri bruker er det siste jeg trenger på kjøkkenbenken. Det har liksom med å hope seg opp nok av rot på den benken.
Putene til Bunny derimot frister mer.  Det var en aldeles nydelig lillafarge på de putene.

Jeg fortsetter å lese det siste innlegget til bloggerne som ligger over meg på lista uten at jeg finner den helt store inspirasjonen.
Jeg har heldigvis ikke vært hos fastlegen i år. Har vært mer enn nok legebesøk de siste årene. Jeg håper 2022 blir året jeg holder meg frisk og rask.
Det er ikke bare Vivian, Mamma på hjul som synes det går sakte med bokprosjektet sitt.  Det går enda saktere med mitt. Jeg har ikke skrevet et ord siden jeg var på treningsleiren. Tror ikke den helt store inspirasjonen vil dukke opp i dag heller. Håper heller å finne de rette ordene til et par gode innlegg til dagens kommunestyremøte.

Til slutt er det bare Kokkejævel igjen.
Han har tatt av seg gifteringen. Den pryder bildet på gårsdagens blogginnlegg sammen med et knust hjerte,
Virkningen er som forventet. 18.264 hysteriske kjerringer klikker seg inn på reklameinnlegget for kakepyntbutikken hans. Hvis bare10%av de handler for en100 lapp hver i ren sympati (selv om innlegget ikke har noe samsvar med de assosiasjoner bildet gir)  gir det en dagsomsetning på 180.000 kroner.

En stund i dag fabulerte jeg om å ta bilde av giftering mot svart bordplate. Med den rette overskriften kunne nok det gitt meg noen klikk og vandring oppover på bloggtopplista.  Jeg kom til at jeg ikke ville synke så dypt. Jeg har tross alt ikke noe kakepynt å selge.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Åhhh, også jeg som har en helt genial historie som handler om ringer….forlovelsesringer, faktisk. Men jeg får la det være. Den hadde vært hysterisk morsom på blogg, men på den andre siden, kanskje ikke….Og hvis jeg skal ha bilde så må jeg jo først finne dem 😉

        1. Knuste sjokoladehjerter har det med å havne i gapet lenge før noen tenker på å ta bilde av dem her i gården…

    2. Jeg ble lurt🤪 sammen med skummelt bilde, overskrift og mange andre som har klikket. Og så ble jeg irritert for at jeg gikk rett på😝 jeg som har sluttet å lese en viss blogg🙄

    3. Hurra og gratulerer med all time high oppslutning partiet Rødt på siste meningsmålingen fra Nrk. 8.4. Delmål en blir større enn SP, 9,0 og alle hjerter gleder seg når Rødt passerer Frp, det fikser du, det er bare tre små prosentpoeng.

      Mener absolutt du også må slå til med en clickbait. “Ja til væpna revolusjon” med teksten at våpenet er ord og fredelig handling til såkalte vanlige folks beste.. 😉

      Et tips til kokken. Til syttendemai kaken kan han selge et marsipanlokk med bilde av seg selv, selveste HM Kokkejævel.
      Tenker at en pris på sånn ca mellom kroner 500,- / 1000,- er spiselig for de mest “hysteriske” .

      1. ” … våpenet er ord …” fikk meg til å huske museet Churchill War Rooms (som forøvrig anbefales) i London. I rommet der diverse publikasjoner ble satt med blytyper og trykket, var det et oppslag på veggen som forkynte at “Verdens største armé består av 26 typer.”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg