Må visst fikse meg enkeltmannsforetak

Nå skal ikke jeg hevde at jeg blir til av denne bloggen. Men etter at jeg inngikk partnerskapsavtale med blogg.no for en måneds tid siden risler det inn småbeløp daglig. Når disse småbeløpene samlet sett overstiger 500 kroner, kan man som blogger sende faktura. Og nå har jeg pasert min første femhundrelapp!

Man kan benytte et faktureringsbyrå for å få inn pengene, eller man kan starte et enkeltpersonforetak. For meg føles det riktigst å gjøre det siste. Hvorfor er ikke så veldig begrunnet, handler mest om magefølelse.

Det som er viktig er jo å være bevisst at dette er inntekt man skal betale skatt av. Og at det er en del skjemaer, lover og regler man må forholde seg til. Men jeg liker tanken på å være selvstendig næringsdrivende, om det så bare et for en liten kjerringblogg.  Det blir spennende å se hva fremtiden vil bringe.

6 kommentarer

Siste innlegg