Mat, mat og mer mat.

Det ser ut til å bli en ny fin dag.  Jeg er på en fjortende plass i dag og.  Litt færre sidevisninger enn i går. men jeg holder i det minste plasseringen. Er fornøyd med det.

To bloggere har passert meg på vei nedover og to bloggere har passert meg på vei oppover.

De som har rast nedover er Christine Emilie.  De har ikke kommet med noe nytt, og jeg forstår at slikt blir det ikke klikk av. Så første bud er at jeg må blogge.
Nå har riktignok ikke Lavkarbo med Hanne heller blogget. Hun har ikke blogget på et halvt års tid og raser likevel oppover bloggtoppen. Litt urettferdig, spør du meg.

Den andre som har passert meg på sin streben mot toppen er Annais.  Hun lager kremet tortellini.
At mat gir klikk vet jeg. I går lagde jeg Gulerotsuppe med kikerter. Jeg tok en del bilder – men glemte muligens å ta bilde av det ferdige produktet… Vel, vi får se om det kommer noe gulerotsuppe-innlegg i løpet av dagen.

Mat fra bunnen, Stine Skoli, Mette Ask og Ida Wulff, ligger over meg på lista og har gjort det lenge. Ingen av de har fornyet seg siste døgn.

Mat er også i vinden hos Vibbedille. Hun skal lage Ravioli.
I tillegg polstret hun rumpa på fisken sin og maser om at det snart er jul og at hvis du har tenkt å strikke julegaver er det på tide å starte.

Vel, her skal vi ha sitronkylling til middag.
Jeg skal ikke polstre rumpa mi, den har i grunn nok polstring. Om jeg skal strikke julegaver, vel det finner de som får gaver fra meg ut om fire måneder. Men jeg kan si så mye som at jeg har ingen planer om å kun basere meg på hjemmelagde gaver.  Det har jeg overhode ikke tid til.

Doc og Dask lager og middag. Fiskeburgere med røstipoteter gulerøtter og Holandaise.
Jeg humrer for meg selv når hun forsikrer om at det ikke var en kjøttfri middag. Det var bacon i fiskeburgerne. Til og med Gamle Gubben Grå hadde klart å spise en fiskeburger-middag uten å lure bacon i maten, selv om han ikke hadde sagt nei takk til den baconen.

Monika Vederhus snakker om å utsette ting hun vet hun må gjøre.  Ta nå for eksempel Skal ha en debatt hos Pensjonistforbundet i Drammen i morgen, og jeg er overhode ikke forberedt. Det må jeg bli i løpet av dagen! Satt til nesten midnatt i går og skrev på et forslag til vedtak og en forklaring på hvorfor til Rødt sin representant som skal i formannskapet i formiddag.  Fikk nesten hjertestans når mailleveringen feilet.  Men det gikk til slutt, håper jeg.

Mamma på hjul sitt innlegg i går er merket med advarsler.  Det inneholder både humor og ironi.  Slik skal jo enkelte blogglesere ha seg frabedt. Jeg vet ikke om det er det at noen mener at humor og ironi ikke hører hjemme på blogg generelt, eller om det er det at Mamma på hjul har en alvorlig sykdom som gjør at folk mener at humor er upassende.  Vel like teit er det.  Fortsett som du pleier du Vivian. Jeg liker humoren din.

Jeg burde nok og ha sånne advarsler på enkelte av mine innlegg. For spesielt det med ironi er det mange som ikke forstår. Vel, jeg sier som lektoren jeg hadde i norsk på gymnaset: “Ironi er de intelligentes form for humor.”

Nå har jeg kommentert to innlegg helt frie for mat.  Men hos Spis og spar er det på nytt maten som står i fokus. Hun kommer jo med ukesmeny når det gjelder middager hver uke, nå kommer hun og med forslag på frokost/ lunsj menyer. Lavkarbo selvsagt. Ingen med respekt for seg selv vil vel sitte på et pauserom sammen med kollegaer og dra frem en matpakke som ikke er lavkarbo. (Dette var ironisk ment  for dere som ikke er intelligente nok til å forstå det av dere selv.)

Martine Halvs har som vanlig ti tanker på en tirsdag i går. Det er klart at kjerringa bak kjerringtanker er opptatt av andres tanker, så tankene til Martine blir lest nøye.
Flytting til USA, fotball, mascara, rabattkoder på sminke, hai-fare i svømmebasseng, proteinrike pannekaker, og OL kvalifisering.
Ikke noe av de tankene går denne kjerringa rundt og tenker på.

Derimot folk som kommer med helt unødige kommentarer i kommentarfelt som bare er skrevet for å såre har jeg gjort meg opp noen tanker om. De tankene er ikke pene. Og i og med at jeg av og til har noen lesere som skriver slike kommentarer vil jeg spør dere: Hvorfor skriver dere slike kommentarer som “du er ganske feit egentlig” eller “synes ikke overarmene dine er spesielt pene” i kommentarfelt ?Føler du deg bedre etterpå? Gleder du deg over muligheten for å såre andre? Fortell meg gjerne.

Ryktespredning har jeg og noen tanker om. Vi kan kanskje tenke en gang til når vi vurderer å fortelle videre noe vi har hørt. Er vi sikre på at det er sant?

Da har jeg bare Kokkejævel igjen.
Om jeg hadde prøvd aldri så mye hadde jeg ikke funnet noe å kommentere i det innlegget. Totalt uinteressant. Fremdeles forundret over at dette topper bloggtoppen.
Men nå har jeg sikkert sagt mer enn jeg burde.  Vi får stoppe der.

 

 

 

11 kommentarer
    1. God morgen!
      Å komme med ufine kommentarer er ikke bra i det hele tatt og jeg forstår ikke hva de tjener på det…..

      Lag deg en fin fin dag 🙂

    2. Å komme med kommentarer som går på utseende er så frekt og stygt at jeg lurer på hva slags mennesker som får seg til å skrive sånn. Det virker i tillegg ganske harry!! 😠 Hvis du klarer å la vær å bry deg om det så har du en sterk psyke, for jeg hadde ikke klart det. 😊

    3. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen finner sånn stor glede i å såre andre med ufine kommentarer. Det er vitner om en enorm mangel på oppdragelse tenker jeg da. Så håper du får noen fornuftige svar 🙂

      Ha en herlig fin dag ♥

    4. Hørte et sted at hvis vi ikke har noe pent å si, da bør vi holdt igjen munnen eller her i bloggverden, tastaturet.
      Takk for oppsummering av andres blogger:)
      En fin dag til deg:)
      Kanskje jeg skal begynne å lage innleggene om andre blogger slik som deg? 🙂 Da kommer jeg kanskje litt oppover? 🙂
      Naaah, jeg tror ikke jeg klarer det:)

    5. Som happy sier jeg det er fint at du oppsummerer. Da slipper jeg å lese de bloggene.
      Og at noen liker å skrive negative kommentarer må vi bare godta. Eller kanskje ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg