Noen kjerringtanker

Utrolig flott at så mange har fått øynene opp for hvilke store og fornuftige tanker denne halvgamle, skakke og litt slitne kjerringa tenker. Eventuelt at de har så tungt for det at de må klikke seg inn mer enn 48 ganger for å lese ett og samme innlegg.
Ut fra enkelte kommentarer i kommentarfeltet er jeg usikker på om alle har lest innlegget de kommenterer, kommenterer i feil kommentarfelt, eller hva de egentlig driver med. Jeg leser alle kommentarer, men det er liksom ikke jeg som er den mest aktive i mitt eget kommentarfelt for tiden Jeg tror de fleste forstår hvorfor.

Jeg burde sikkert føle meg glad for at bloggen min engasjerer, at jeg på en litt surrealistisk måte er med på å sette dagsorden her inne. Jeg er ikke det. Når bloggere omtaler meningsmotstandere som “fiender”, og opp til flere gjør det de kan for å få i gang en såkalt “bloggkrig” er det overhode ikke hyggelig.
Ikke tror jeg vi som bloggere eller plattformen er tjent med det heller.

Så over til noe helt annet. Noe langt mer interessant enn stridigheter mellom noen bloggere som få vet hvem er og ingen egentlig bryr seg nevneverdig om.
Haugevis av misfornøyde bønder demonstrerer nå utenfor stortinget, og det på vakta til en Senterpartiregjering.
Bøndene vil at hans arbeidsdag, hennes årsverk skal ha like mange – eller rettere sagt like få – arbeidstimer som andre yrker. Jeg synes ikke det er et urimelig krav.
Bøndenes uro og sinne burde uroe oss alle. Det handler om beredskap og matsikkerhet. I en urolig verden er det greit å være opptatt av beredskap og det at landet er mest mulig selvforsynt med mat hvis krig eller uro skulle true.

Bøndene er i harnisk mot en regjering hvor Senterpartiet har en tung neve på rattet.
Arbeidsfolk har for lengst gitt opp og mistet troen på at Arbeiderpartiet fører deres kamp.
Kan man på en mer tydelig måte fått vist at regjering og storting overhode ikke er i takt med de folka som har valgt dem?

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Vi trenger bøndene og vi vil ha norsk mat. Jeg støtter bøndene, ikke en bloggkrig. Sånn der var det skrevet. Nyt dagen.

    2. Selvforsyning er tingen, og det kan du bidra med, tror jeg. Mener du har nevnt en gang at du har et komplett, flatpakket drivhus liggende umontert i garasjen?
      O så er fortsatt er tilfelle har jeg noen tips om hvordan få det opp i en fei . Du kan begynne med å kjøpe boka til Helene Moe Slinning “Fra drøm til drivhus”.. Den gikk rett til topps på bestselgerlistene. Legg den strategisk til på frokostbordet eller andre bord der Gubben ferdes.

      Om ikke det setter i gang tankevirksomhet har jeg et annet tips som fungerte x 100 hos en venninne av meg som hadde samme “problemet” med sin bedre halvdel. Det kan jeg komme tilbake til om ikke tips 1 funka. 😉

        1. Vel, det fripler dine sidevisninger i alle fall. Antar det er derfor du kopierer mine kommentarer og lager egne innlegg om det. Er vel neppe for å IKKE få flere sidevisninger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg