Ny stjerne på himmelen…

Det har kommet en ny blogger øverst på bloggtopplista.  Hun har bare blogget en måneds tid, og er allerede på bloggtoppen.  En annen stakkar har blogget i årevis, og har en 34. plass som sin beste plassering.  Det er noe som er riv ruskende galt her.  Hva er det denne Sofie Karlstad har som ikke jeg har?

Et lite blikk på headeren hennes gir meg visse mistanker.
Det er en himmel og litt vann på min header og, men der slutter likheten. For min header er tatt på en kald januardag i Norge, med frost og snø.  Hennes er tatt et eller annet sted med sand og sol, og ut fra bekledningen denne Sofie har på seg, håper jeg for hennes del at det ikke er frost.
Jeg studerer headeren nøye. Så viser jeg bildet til Gamle Gubben Grå.  “Skal vi ta en tur på Røsholmstranda og ta et slikt bilde til bloggen min?”  Han myser sånn passe interessert på bildet. Sperrer øynene opp, tar på seg brillene og mønstrer bildet litt nøyere med et uutgrunneliguttrykk i ansiktet.  “Da må vi først innom Biltema så jeg får kjøpt litt spraylakk.”  han smiler til meg. “Forresten, hvis du satt sånn, ville du klare å komme deg opp igjen uten hjelp?” Han flytter seg i betryggende avstand fra meg før han fortsetter “Eller burde jeg ringe Kato kranservice også?”
Tosk!
Det er da ingen som vet om denne Sofie har hett hjelp for å komme opp igjen.

Jeg filosoferer litt om jeg muligens bør skifte navn til Sofie.  Det er liksom litt mange med det navnet på bloggtopplista,  Jeg er jo litt sånn “tante Sofie” innimellom.

“Å huff a meg, og huff meg jeg er så sint som fy,
for alt er bare tøys og tull i Hønefoss sin by…” 

Men Brit har holdt i over 50 år. Det får holde i50 år til.  Forresten har jeg nok av mellomnavn og etternavn å variere med.  Tror jeg bare ville drukne i mengden blant de andre Sofiene.

Jeg ser ikke helt av innholdet hvorfor denne Sofien skiller seg ut fra andre bloggere.
Hun skamroser Dubai.
Forsvarer seg mot kritikk når hun har gjort noe dumt. Hun vet best!!
…og så har hun vært med på Paradise Hotel…

Og der har vi vel løsningen.
Ingen ting gjør seg bedre på bloggtoppen en et opphold på Paradise Hotell
Jeg spør Gamle Gubben Grå om jeg kanskje skulle satse på å være med på neste sesong av Paradise Hotell.
Da gikk Gubben.
Han har aldri vært så veldig glad i tullpreik.

 

 

7 kommentarer
    1. Eller kanskje vi bør starte vårt eget reality-konsept, med gæmliser? 😀 Jeg har tittet på de 5 øverste bloggene litt i det siste. Jeg har aldri lest dem før faktisk. Og det som slår meg er at de er helt like, i utseende (bloggerne altså), spray-lakket, silikonbehandlet og langt hår. Bare forskjellige hårfarger. Alle drar til Dubai etc. Litt nedpå der 10-15. plass ca..kommer ei jeg liker, Martinehalvs. Hun er både morsom og naturlig 🙂

    2. Martinehalvs er i en helt annen kategori..
      Ja, de på toppen har mange likhetstrekk. Men det er lengre ned på lista du finner de bloggene med særpreg.
      Bra vi ikke alle er like.

    3. Før dro “alle” til Kanariøyene og deromkring. Man pleide si at der traff man naboen…

      Nå er det Dubai, sikkert sponset også, ( sponsing er gjerne skattepliktig etterhvert, men det glemmer sikkert mange av bloggerne), og Dubai er også stedet for kjeltringer med tykke gullkjeder, fancy biler og for mye penger. Jeg står over, er ikke en gang misunnelig på de ferierende.

      Hun på toppen tror jeg at jeg har lest om en eller annen gang. Deltaker i svensk Love Island? Var visst publikumsfavoritt.

      Mulig det bør opprettes en slags geriatrisk avdeling på blogg.no…vanskelig å konkurrere mot ungdommen. 😁

      1. Jeg har aldri vært på Kanariøyene eller Dubai. Hvis noen vil sponse en tur er det bare å melde seg. Men skulle jeg få velge reisemål kan jeg komme med andre forslag.
        Snart forsvinner ungdommen fra blogg til nye mediet og vi gode gamle kan sloss om topplassering.

        1. Dubai er det vel bare å fiske billett til fra Norwegian..lov å prøve. Flørte litt med gamle Kjos? Gubben tilgir sikkert det om du får minst to billetter.

          Apropos sponsing og krav om reklamemerking: jeg har lagt merke til at jeg har endret adferd på blogg.no etter de begynte å merke med reklame på forsiden; jeg hopper over de blogginnleggene…
          Liten tillit til bloggeres reklameinnlegg muligens. Jeg har nemlig sett for mye tøv. Dessuten glemmer jeg aldri en smågretten kommentar fra en liten eksblogger jeg kjenner om et produkt hun reklamerte for: Det virker faen ikke, men jeg får betaling, så jeg må skrive at det virker og skryte av dette!

    4. he he ,jeg komenterte vist hos den nye toppbloggeren for jeg har vist vært i Dubai jeg også :=) uten glitter og glamor og godt påkledd,noe annet var ikke lovlig ,i Dubai må en kle seg sømligt hi hi .
      En kan lure på om blogg.no plukker seg ut noen få dei vil ha på toppen,mulig disse jentene er lønnet for å reklamere og derfor kommer på toppen uten å jobbe for det,ja ja ,dei om det,jeg liker meg litt lengre ned jeg,men klart ,litt hyggelig å få noen komentarer da,har blitt litt lite etter att vi ble flyttet over på nyeplatformen,var lettere når vi kunne legge til egne venner og følge dem

    5. Jeg har vært i Egypt. Det kledde en seg selvsagt sømmelig.
      Disse bloggerne er jo sponset. Isabell Raad kunne fakturere for 250.000 i mars. De andre tjener sikkert det samme. Og det må jo være litt av en jobb og holde seg på toppen. Ellers raser jo inntektene.
      Så du var på lista i sted.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg