Podcast noe for meg?

Det er ikke å stikke under en stol at dagene blir litt lange her jeg ligger og venter på at beinet skal gro. Som den radiolytteren jeg er har jeg begynt å tenke på at podcast må være noe for meg. Ja å lytte til, altså.

Jeg har søkt og lyttet litt rundt. Det finnes utrolig mye bra podcast om de fleste temaer. Jeg liker best de litt dype dokumentarene. Har for eksempel lyttet meg gjennom en flere episoder lang podcast om Treholtsaken.  Det er en stund siden.

Ser at det er en 8 episoder lang pod om 22. Juli. Vet ikke om jeg orker begynne på den.  Lukker jeg øynene kan jeg fremdeles se noen av de redde ungdommene jeg undersøkte den kvelden foran meg. Jeg kan fremdeles kjenne på uroen jeg følte da jeg dro hjem den natta. Uvirkelighetsfølelsen.

Jeg ser og at det er en podcast om Palmedrapet.  Det føles greiere å fordype seg i.  Jeg husker og hvor jeg var da jeg hørte den nyheten. Altaaksjonen høres og interessant ut. Det var en av sakene som vekket mitt politiske engasjement.

Jeg blar litt rundt. Trenger kanskje noe litt lettere å lytte til. Koser meg med et par episoder av Are og Odin. Det er humor for meg.

Det reklameres og for en ny podcast som har dom mål å ta lytterne med storm. Skal visst bli den mest populære podcasten i løpet av et år leser jeg.  Et av temaene som skal tas opp i første episode er

Hva skjer egentlig med voksne folk når de diskuterer på Facebook?

Jeg tenker at det skjer vel omtrent det samme som når voksne mennesker gir seg til å forsure kommentarfeltet til bloggere.  Jeg kunne komme med noen interessante betraktninger i sakens anledning.  Men jeg lar det være. Best slik.

Jeg blar meg nedover lista med podcast. Setter på Radioresepsjonen.  Lukker øynene og koser meg med god underholdning

13 kommentarer
    1. Æ flire mæ skakk ijæl av dæ. Du klare ikke å la være å dilte etter 1 plassen selv om du påstår at du ikke gjør det. Det kan ikke være ænkelt å være misunnelig! Æ respekterte dæ da du sa du skulle la han være, men du e ikke en dame av ordene dine så respækten forsvant radig fort.

      1. Nå tror jeg du legger feil betydning i forhold til hva som er ment i hht dette med kommentarfeltene. Det har seg nemlig slik at det er en svært utbredt ‘sport’ blant folk å ‘slenge dritt’ og hets både på blogger og på SoMe. Det fremgår klart av sammenhengen at det er disse Brit sikter til her, og ikke ‘snøen som falt i fjord’, slik du åpenbart har oppfattet det

    2. Jeg er helt avhengig av gode pocaster! Radioresepsjonen er fine, synd de har lagt opp.
      Hører nå mye på “Gamle greier”, fra Nasjonalbiblioteket, anbefales!

    3. Det er mange gode podkaster. Jeg fikk tipset av min fysioterapeut, det skulle jeg bruke for å slappe helt av med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg