Politikk er gøy…

I dag morges sendte jeg to mail til to partikollegaer.

Den ene malen gjaldt Hønefoss skole, som jo har opptatt meg litt de siste dagene.  Noen mente at Rødt hadde fremmet et forslag i 2008 om en økonomisk utredning av kostnadene ved ikke å legge ned en stor del skoler.  Og at å lage en slik utredning var blitt nedstemt i kommunestyret.  Så vi ønsket å finne ut om det var hold i den påstanden.   2008 var før jeg ble politisk aktiv, så da måtte jeg sende en henvendelse til noen som var med før min tid. Heldigvis er han ikke vanskelig å spørre.
Siden jeg først sendte mail hadde jeg et tilleggsspørsmål. Jeg ville bare sjekke om jeg hadde forstått noen økonomiske betraktninger rett.

Den andre mailen ble sendt til en annen gammel ringrev.  Han sitter i AMU, og jeg ville gjerne vite hva som var blitt sagt i AMU om den nye turnusen til Hjemmetjenesten. Evalueringen av den skal opp til behandling i Hovedutvalget i morgen.
Jeg ville også vite hvorvidt det var mange avvik i Helse og Omsorg om for lav bemanning på enkelte områder.
Det har vært to saker i media i det siste hvor de ansatte har sendt gjentatte avviksmeldinger på for lav bemanning uten at ledelsen ved de forskjellige arbeidsplassene har tatt grep for å lukke avvikene.  Jeg tror ikke tilfellene i Kristiansund og Haukeland er unike.  Jeg vil forsikre meg om at det ikke er tilfelle på Ringerike også.

I løpet av dagen har begge kommet med fyldige svar.
Svar som hjelper meg å gjøre en god jobb som folkevalgt.  Ingen kan vite alt, og min erfaring er at folk er glade for å få bidra.  Det er også disse to, som gir meg gode svar, og til og med takker meg for engasjementet mitt.
Det er gøy å jobbe som et team.

…..fordi fellesskap fungerer……

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg