Skal vi få han litt ned på bakken igjen?

Kokkejævel langt der oppe på bloggtoppen er i ferd med å ta helt av.  Virkelig lette, Bli litt vel høy på seg selv.  Nei, her må det skikkelig forankring til skal han ikke havne helt opp i stratosfæren.
Ja da, Ulf. Jeg vet du mener han egentlig, i grunnen er en beskjeden kar, veldig hyggelig og ikke høy på seg selv på noen som helst måte.  Men si meg har du lest de siste innleggene hans?

For etter at Kagge forlag startet forhåndssalget på den halvferdige boka hans har han virkelig tatt av.  Og han stiger til himmels i takt med tallene på forhånds-solgte bøker.
Men sjekk talla litt a Kokken!  På en helt vanlig dag har du rundt 34.000 sidevisninger.  Hvis du ikke har ansatt en hel haug Hanne Beater og Japper til å sitte og ni-klikke, så vil jeg anta at det fort er en 34.000 fan som daglig klikker seg inn og leser dine mer eller mindre bevingede ord.
Boka di har forhåndsolgt i 1.000 eksemplarer… Enkel matematikk tilsier at  under 3% av følgerene dine har bestilt boka….

Jeg har avansert fra en 47. plass i går til en 44. plass.
Når jeg til neste påske lanserer min bok,  da tenker jeg det vil sette salgsrekord.  Så kjære forlag jeg signerer den første som sender en seriøs henvendelse…

 

6 kommentarer
    1. Hehe….broren min har bokforlag, kanskje jeg skal tipse ham 😉
      Men rart det der altså, hvor interessante noen bloggere kan se ut til å bli for folk. Jeg er ikke helt med på hysteriet kjenner jeg. Men så liker jo jeg best å lese de små hverdagsbloggerne. Så det er nok der forklaringen ligger for min del 🙂
      Ha en strålende fin dag ♥

    2. La meg bare skyte forsiktig inn fra sidelinja her: Selv om han har 34.000 på lista er ikkje det 34.000 fan. Det er ikkje uvanlig at tallet på fan ligger på CA halvparten av sidevisninger 🙂 Å ja, utover det er eg enig med deg og skjønner ikkje heeelt den fasinasjonen av kokken fra nord, syns han virker litt for brautet (som me sier her i Stavanger)

      Det er mye mer sannsynlig at eg hadde kjøpt ei bok med “Kjerringtanker” så bare sett i gang å skriv 🙂
      Takk for at DU går på jobb, kos deg når du kan og legg beina høyt når muligheten byr seg <3

      Go`klem Vibbedille 🙂

      1. Ja. Det er forskjell på sidevisninger og lesere. Men tror du virkelig noen sitter og leser disse innleggene til kokken gang på gang? Hvis du har rett så er det rundt 6% av leserne hans som har bestilt boka. Ikke så imponerende det heller…
        Nå tar jeg 5 dager påskefri og skal kose meg. GOD PÅSKE til deg

    3. Hahaha….. Herlig!
      Gleder meg til å lese boka di når den kommer ut.
      Ha en riktig God Påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg