Skulle man tatt turen til Tromsø?

Reklame | Kokkejævels bok og egen blogg

Vær hilset, folkens!  I dag er planen å bruke dagen godt til tillitsvalgtsarbeid.  Liksom sparke i gang igjen etter noen litt sløve ferieuker. Men plutselig begynte jeg å vurdere tanken på å ta en liten spontantur til Tromsø.  Ja nærmest en ettermiddagstur.  Jeg skal på jobb i hvit pysj igjen i morgen tidlig.  Jeg sjekker flytidene.  Det går et fly ved 12 tida, og et fly ved 15 tida fra Gardemoen.  Være på Gardemoen igjen litt før 22 om kvelden.  Hjemme i Hønefoss til leggetid.  Jo det er praktisk gjennomførbart.  Tar jeg flyet klokka 15 rekker jeg jo å “stå litt på krava”, sende noen mail og være tydelig tillitsvalgt først-

Hvorfor dette plutselige behovet for en spontantur til Nordens Paris?  Vel, Nord-Norge og Tromsø er alltid et fristende reisemål. Jeg har ikke vært i Tromsø siden slutten av 1990-tallet og ikke nordafor siden 2013.  Men hovedgrunnen til at Tromsø lokker så veldig i dag er jo at Kokkejævel arrangere en aldri så liten “spontansignering” i lobbyen på Clarion Hotel With i Sjøgata torsdag og fredag kl.18:00. Ja, for hvis jeg møtte opp der i lobbyen i egen feite person, ja da ville vel Kokkejævel skrive en personlig hilsen fra Kokkejævel til Kjerringtanker i en av disse bølene jeg reklamerer så mye for, og så forære meg den personlig.  Tror dere ikke det?

Det blir ikke bokhandlersigneringer før tidligst i september, og det er jo ikke sikkert han kommer til en bokhandel i nærheten av meg før nærmere jul.  Det er jo ikke sikkert Hønefoss er den første byen han prioriterer, eller at Kokkejævel er den “forfatteren” bokhandlerne her prioriterer å få besøk av. Ingen av bokhandlerne hadde bøkene hans i hyllene da jeg sjekka på tirsdag. Jeg kan da umulig vente så lenge på boka.

Jeg tror Kokkejævel ville bli glad for å se meg.  Han er jo redd det ikke skal komme noen, og at han har styri og orga på  hotellet med bord og greier og så kommer det ingen.  Hadde jo vært trist.  Trist både for Kokkejævel og hotellet.

Men så var det det med kostnadene da. Jeg har sjekka kontoen. Flybillettene ville koste i overkant av tre tusen kroner tur, retur.  Det er under en uke til lønningsdag.  Skal jeg kunne forsvare å bruke over tre tusen kroner på ei bok må det nok sponsing til.  Vips og Spleis tar for lang tid.  Jeg må jo dra fra Hønefoss innen tre fire timers tid og da bør jo flybillettene være  i orden. .

Jeg har jo en voksende fanskare, og bloggene Kokkejævel og Kjerringtanker blir jo ofte nevnt i samme åndedrag.  Så nå, kjære Tromsø, har dere en enestående sjanse til å arrangere et møte mellom disse to bloggerne.
Enten ved å sponse meg en svipptur til Tromsø i ettermiddag, eller enda bedre sponse en helg på Gamle Gubben Grå og meg i Tromsø.   Forstår jeg Kokkejævel rett blir han i byen frem til lørdag (tre dagers ferie starter i dag)  Dessverre  klarer jeg ikke å rekke både jobb og signering i morgen.  Klarer ikke å være i Tromsø før det er nærmest natt.  Men helgen er enda ung, så det ville jo være mulig å arrangere tidenes bloggtreff mellom Kokkejævel og Kjerringtanker på lørdag formiddag.

Regner med at Clarion Hotell With , Norwegian , Saseller andre aktører kjenner sin besøkelsestid og fikser dette unike bloggtreffet.   Bare å ta kontakt, jeg stiller!  Men nå må jeg stikke på jobb.
Vi snakkes!

 

 

15 kommentarer
    1. Vettu ka?? Åååå det hadde bare vært så hinsides magisk!! Men skal noen av aktøren plukke opp beskjedene dine bør du legge alle sammen som linker!! De har “folk” som følger med hva som linkes til (Det kalles “fisking” på bloggspråket hehe) Er man suuugen på en sponsor, vel da linker man (ja nesten i vildensky) åsså håper man at noen tar snøret 🙂 Men vettu?? Hadde eg hatt så pass penger til overs her og nå (Hmm gemalen kjøpte vinterdekk med DE felgene i går!!) hadde eg sporenstreks vippset og sendt deg til Tromsø 🙂

      Igjen? Ha en amazing dag!!
      Slenger på en klem også denne gangen 🙂

      Vibbedille 🙂

    2. Hvorfor til Tromsø, det går direkte fly til Alta 😉 det hadde vært artig, ett overraskende besøk. Nå flire jeg 😀

      1. Fordi han er i Tromsø nå og signerer bøker . Men jeg kan selvsagt dra til Alta for eksempel neste helg jeg. Har aldri vært i Finnmark og det har jeg lenge hatt lyst til.

    3. Kanskje sitter du på flyet nå? Forresten ikke det fineste hotellet i byen, men frokosten er bra. Forresten ingen bok i posten i dag. Vel, da tar jeg med en annen bok og strikketøy og farter til hytta i morgen. Les campingvogn og spikertelt nær sjøen. Yndet sted.

    4. Det hadde vært skikkelig moro og sett et innlegg med bilder av deg og kokken😃
      Vi får håpe det dukker opp en sponsor eller to snart. Masse lykke til 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg