Svart is i drinken…

 

Tenk å sitte på en takterrasse på et luksushotell i for eksempel Aswan, (som er en flott by i Egypt) og se ut over ørkenen og kose seg med en fin drink.  Jeg er ikke så god på drinker, vet ikke hva som er in akkurat nå. Men en Mojito, eller kanskje “whisky on the rocks”. ? (Jeg går ut fra at San Fransisco som vi drakk på Fossen i min ungdom er litt ut.) med fult av iskalde isbiter. Det hadde vært fint tikke sant?

Og tenk så fint hvis du som en enkurie så på menyen at isbitene var norske. Isbiter fra selveste Svartisen i Nordland der i drinken din nede i Egypt!  Ville du ikke bli stolt og glad da` Kjenne nasjonalfølelsen blomstre?
Tenk så kult. Norske isbiter hugget opp fra store isblokker fra Svartisen. Isblokker fraktet ut fra Svartisen med helikopter, delt oppi småbiter  og pakket i mindre forpakninger og i riktig emballasje og så bli fraktet raskest mulig til Egypt for å kjøle ned drinken din før Svartisen liksom har mistet sin effekt og blitt til sølevann -jeg mener selvsagt reint vann.

Eller sier du som meg HALLO stopp en halv.
Frakte isbiter verden rundt for å kjøle ned drinker!!!!
Verden har blitt gal – og det mest utrolige ser ut til å være en fantastisk god forretningside.
Jeg kritiserer i grunn ikke de som har forretningsideen – men det faktum at det er et marked for å eksportere is fra Svartisen til Egypt og luksushotell over hele verden.
At noen er villige til å betale 100 kroner pr isbit sier at noen har litt vel mye penger,

7 kommentarer
    1. Det er sikkert kjekt med folk som prøver finne nye måter å tjene penger på , og nye inntekter for statskassa, sånn “etter oljen”.
      Men hvor i helv*** ble det av “kortreist” , “miljøvennlig” og liknende?
      Da var han som stappet elgbæsj på glass og solgte som souvenir til turister , lurere. Nå kan man f.eks plukke hundebæsjposer i grøfta og gjøre det samme…tjene penger samtidig som landet ryddes?

      1. Joa, de som har klekt ut tanken skal ha for å få frem en glimrende forretningside. Det jeg kritiserer er jo mer at det faktisk finnes et marked som er villig til å betale 100 kr pr isbit(Hørte prisen på nyhetene) for å få kjølt ned drinken. Jeg mener 100 kr for en isbit som skal smelte i drinken!!!!Hallo!!!!
        Mye bedre med elgbæsj eksport da – og ta det gjerne i drinken hvis det kan øke prisen

    2. Kjente jeg ble litt frustrert og ville skrike ut “DETTE ER IKKE EN BRA TING”, men så leste jeg lenger og forstod du var ironisk, heldigvis!! Dette greiene her er også noe som ødelegger skikkelig for miljøet isbjørnene bor i 🙁

      1. Dette er IKKE en god ting. Det er noe som er helt galt når noen kan tenke seg å betale 100 kroner for en liten isklump som er fløyet verden rundt. Dette er et vare som INGEN trenger.
        Verden er blitt gal.
        (selv om det nok er lite med isbjørner på Svartisen)

    3. Det høres jo heilt vilt ut! Sånn overflod av penger har ikke jeg. Jeg synes til og med en drink til over hundrelappen er litt i overkant. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg