Syltetøy til vinteren,,,

 

Isabell Raad er fremdeles øverst på bloggtopplista.  Men hun har ikke kommet med noe nytt siden hun delte hvilke høstklær hun mener vi burde kjøpe. Er jo opptatt med 71 grader nord, og har nok tanker på annet enn blogging.

Jeg er på 17. plass, og er selvsagt superfornøyd med det.

Men iden Isabell Raad ikke fornyer seg tar jeg for meg bloggen som ligger på plass nummer 100 .
Det er en blogg jeg ikke tror jeg har vært inne på før,  Den heter Matvalører og som navnet sier handler den om mat og matoppskrifter.   Når jeg leser i om-delen på bloggen forstår jeg at den skrives av ei med ekte kjærlighet for mat og det å lage mat fra bunnen av.  Her kan man nok finne oppskrifter på mye godt.

Det siste innlegget handler om svartsurbær-gele eller Aronia-gele.  Jeg får nesten lyst til å gå bort å “rane” hekken til naboen.
Det jeg liker når jeg ser gjennom oppskrifta er at hun forteller hvordan man gjør ting som “gele-prøven” ikke bare går ut fr at alle vet slikt.  Fint og at hun gir tips om hvordan man skal få geleen stiv hvis den mot formodning ikke skulle bli det.  For det har jeg opplevd. Gele som aldri stivner.  Og å er jeg ikke husmor nok til å vite hva jeg gjør da..

Anbefaler alle å ta en tur inn på Matvalører.

BON APETITT:

 

14 kommentarer
    1. Jeg har aldri våget meg på å lage gele. Men eplegele elsket jeg som barn. Min mamma pleide å lage det. Og jeg har et epletre som er stappfullt av epler hver eneste høst. Og jeg har ikke våget å forsøke meg på det jeg likte best da jeg var liten 😉
      Men det vil fortsatt bli sånn. For jeg har jo mine spesialiteter som jeg lager 🙂 Blant annet eplejuice 🙂
      Kjekt å oppdage sider man ikke har vært inne på. Jeg har kikket innom den siden ved anledning. Blant annet en gang fordi jeg søkte etter noe og den dukket opp.

    2. Hvorfor dette evige fokuset på Isabell Raad? Sånn er livet og fortsett å skape ting på bloggen som ikke er basert på Isabell hele tiden.. Skap lesere basert på deg .

      God Helg 🙂

      1. Takk for din tilbakemelding. Hadde du LEST innlegget hadde du sett at det handlet om å lage gele av bær. Det er en aktivitet som jeg tror frk. Raad sjelden bedriver.
        Hadde du LEST blogginnleggene mine ville du se at de handler mye om meg og mitt.
        Når jeg velger å ta utgangspunkt i den bloggen som ligger øverst eller på nummer 100 hvis det er lite nytt på førsteplassen vil du nok oppleve at det ofte er det samme bloggerne som går igjen.
        Hvis du ikke liker bloggen min, foreslår jeg at du benytter tiden din til noe mer fornuftig

        1. Hei
          Jeg har LEST innleggene dine, ærlighet er bra og det er derfor du har lesere. Hvis du hadde LEST hva jeg skriver så er poenget at du i nevner Isabell Raad i en negativ retning for å SKAPE noe. Så ofte som du nevner henne i innleggene dine for så og “skrive” ditt innlegg under er merkelig. Det du skriver utenom henne er det en blogg skal inneholde. Keep blogging minus henne.
          PS: Ikke så sur 🙂 konstruktiv kritikk trenger alle 🙂

    3. Jeg ber om unnskyldning hvis jeg fremsto som litt skarp. Eller, jeg ser at jeg var litt vel skarp og tar selvkritikk for det.
      Poenget mitt er at siden greia med denne bloggen er at jeg sammenlikner livet til den toppbloggeren som ligger øverst på bloggtoppen med livet til denne kjerringa her.
      Når toppbloggeren ikke har kommet med et nytt innlegg, tar jeg utgangspunkt i den som ligger på plass 100 som i dag.
      Du kan selvsagt like eller mislike konseptet.
      Hvis din innvending er at Isabell ikke er nummer 1 men nummer 2, så er det av hensyn til nummer 1 jeg overser han.
      Og det jeg skrev om Isabell i dag kan da ikke kalles negativt?

    4. Jeg ser de friske og fine bæra i kurven. I går plukket jeg ville bringebær. Saftige og gode. Pleier ikke lage noe av det men fryser det ned og har på grøten om morgenen.
      Isabel ja, ho er jo på innspilling så vi kan glede oss til programmet kommer på tv. God helg til deg.

        1. 😂
          Et kort og greit svar.
          Blir bare mere og mere avhengig av dine betraktninge om livet og sånt👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg