Tid for møte på rådhuset….

I ettermiddag var det møte i Hovedutvalget for Helse, Omsorg og Velferd. Poppulert kalt HOV.  Det er jeg representant, og selv om ryggen langt fra er god klarer jeg vel et par timers møte.

Først hadde vi temamøte om NAV og informasjon om det arbeidet de hadde rettet mot ungdom og mot bosatte flyktninger. Jeg hadde som vanlig noen spørsmål, men først og fremst for å øke min kunnskap.  Må dog si at noen uttalelser kunne vitne om en litt forutsatt og stigmatiserende holdning til enkelte brukergrupper.

Så var det den vanlige orienteringen om ventelister til omsorgsplasser. Uenighet mellom en av representantene og Kommunalsjefen om overliggere på sykehuset. Tror jeg må sjekke hva som er riktig informasjon. Uheldig samme hvem som feilinformerer for åpen mikrofon. Møtene våre går på weboverføring.

Den eneste saken som skapte litt debatt var en sak om arbeid-/ aktivitetstilbud til våre psykisk utviklingshemmede. Jeg vurderte å stemme mot forslaget til vedtak. Men siden det i grunn bare var et vedtak om å starte en utredning, og jeg fikk lovnader om at utredningen skulle behandles politisk, også i vårt utvalg så lot jeg det være. Lettere å sable ned et forslag som er ferdig utredet, i det minste hvis du har ønske om å få flertallet med deg.

Det store temaet i pausene var Hønefoss skole. Vi er flere nå som tror vi skal klare å redde skolen fra nedleggelse. Men at dette nok blir en viktig sak i valgkampen. Flere hadde og fått med seg at Rødt hadde over 6 % på siste meningsmåling og er like stort på landsbasis som KrF og Venstre til sammen. Det blir et utrolig spennende lokalvalg. Håper inderlig at jeg får fast plass i kommunestyret.

Fikk nok en gang mas på mobilen om å komme på møtet til Norsia Tenker Tanker på mandag. Det er vår lokale “tenketank”. Har lyst men overskuddet er ikke det store for tiden. Får se hvordan formen er på mandag.

Da jeg satt meg i bilen fikk jeg melding om at leserinnlegget jeg skrev i går ligger på nettsida til lokalavisa. Bra!! Det var på tide at Rødt kom på banen i denne saken.

Møtte lederen for Rødt på Meny, og vi fikk oss en grei prat. Han kom fra møte i 1.mai komiteen. Vi er aktive på mange arenaer.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg