Vy eller var det Fy…?

Jeg føler meg gammel, og kanskje en smule konservativ (?). Tenk det, denne raddisen føler seg konservativ.
Men hvorfor må alt moderniseres og fornyes hele tiden?  Hvorfor kan ikke ting bare være slik de alltid har vært?

Meieriet ble til Tine, en knapp måned etter at vi hadde bestemt navnet til vår førstefødte. Og ja Datteren heter Tine og fikk allerede i barnehagen slengbemerkninger som “Tine lettmelk” og “Tine surmelk.”.
Hønefoss-senteret ble til Kuben, selv om halve byens befolkning fremdeles bare sier senteret,10 år etter navnebyttet.
I gamle dager, etter at vi hadde vært på Fossen (som for lengst er nedlagt, og derfor ikke har skiftet navn) dro vi på Statoil, som var  døgnåpen og kjøpte burger eller pølse.  Bensinstasjonen ligger der fremdeles, og er like døgnåpen, men nå heter den Circle K.  De andre bensinstasjonene er ikke noe bedre. Texacoer YX og Esso er Deli de Luca.

Jeg har arbeidet hele mitt voksne liv på Ringerike Sykehus, på røntgen. Både stillingen og korridorene er de samme so da jeg startet i jobben for snart 30 år siden.  Men nå arbeider jeg på Bileddiagnostisk avdeling i Vestre Viken Helseforetak.

Posten har blitt til Bring, Kredittkassen til Nordea og nå i dag fikk jeg høre av NSB, Norges Statsbaner, fra og med i dag heter Vy.

Jeg er ikke sikker på om verden går fremover.

3 kommentarer
    1. Jeg har allerede prøvd meg med rim: Vy , jeg vil spy, sa Gry og var lite kry.
      Ok, barnslig…jeg vet.

      Circle K har jeg mislikt intenst siden de fant på det, pga Cirkel Kaffe. Kaffen kom først, fra Joh.Johannson, faktisk.

      Apropos snømelding forleden: Det høljer her.

    2. Flott rim. Jeg må og spy…
      Her er det spådd at snøen eller regnet kommer rundt klokka 14. Tror nok det blir snø. Det er 10 minus ute.

    3. Ja, noen må ha for lite å gjøre. Det koster mye å bytte navn og gjøre andre endringer, så det virker som de setter i gang disse tiltakene fordi de ikke har noe annet fornuftig å finne på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg