100 år er nok…..

I dag er det 100 år siden kvinner fikk stemmerett i Norge,, og vi har med altl mulig tdelighet fått vist at dette var feil avgjørelse.

Spør du unge jenter om hva som er viktige saker for dem. Hva de er villige til å kjempe for  er det mest sansynlig at de sier at det må være en bilett til neste Justin Biever konsert. Og så lenge de ikke kan stemme på Justin Biever vet de ikke hva de skal stemme på – og ikke bryr de seg heller……Politikk?? DU mener krig, fred sult og sånn? Jo det er jo trist og det er jeg mot,…

Det som er viktig for meg er å ha de rette klærne, mest mulig perfekt utsende, og det er sykt teit at jeg ikke får nye pupper før jeg er 18 liksom,  jeeg syns og det er viktig at bloggen min har mange lesere og at jeg får mange likes.

 

Dropper vi de aller yngste og spør unge voksne kvinner hva som opptar dem.  Kvinner i etableringsfasen med småbarn stasjonsvogn og Goldenrettiver…(eller er Goldenretriveren nå for tiden buttet ut med en Chihuahua?).  Vil de si at det er sjelden de har tid til å stemme under Idol sendingen fordi de da er optatt med .. Når du raskt avbrter dem og forklarer at det ikke er snaokk om Idol, men derimot de viktige ting i livet, svarer de raskt at de stemmer for Industrial Design eller Shabby Cheech…

Det som betr noe for meg er at mine barns matpakke er den mest fancye designmatpakka i barnehagen, at mine Cup-cakes er de flotteste og at jeg får rikelig med tid til egenpleie og trening.

Går du til de middelaldrende kvinnene og spør hva de vil stemme for. Hva som er viktig i livet deres, vil de stemme for at den neste jente-turen går til et Spa hotell i Riga elleer Italia. De stemmer og for en god flaske rødvin på fredagskvelden mens de ser på Gullrekka og ellers er de fornøyd med det nå som ungene har blitt store og de har fått sin frihet tilbake.

Jeg syns det er viktig med minst en week-end tur i halvåret og at jeg har mulighet  til å realisere meg selv gjennom trening oog aktiviteter med venner.  Jeg må og passe på slik at jeg får sett de riktige TV programmene og lest de riktige bøkene og at mann min og jeg blir sett på alle de riktige kulturarrangementene i distriktet. Viktig å være med der det skjer.

Og går vi til de gamle. De som var med og marsjerte på 60 tallet og gikk i tog for ting de trodde på, ser de bestyrtet på oss og sier, å, nei. Jeg var ikke en sånn rødstrømpe. Jeg var bare med fordi alle var med. Ne, jeg har aldri vært noen rødstrømpe jeg.  Men vil du ha litt mer kaffe, og så må jeg vel snart starte med middagen. Mannen min kommer snart hjem, og han liker at middagen er klar.

100 år er nok. La oss få konsentrere oss om det som er viktig for oss i livet, og overlat politikk og slike kjedelige greier til menn som forstår seg på det og er optatt av slike spørsmål.

 

(Bilder fra google)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg