Tilbake i min barndoms dal.

I dag har jeg tilbragt dagen stort sett i min barndoms dal…eller hjembygda som det og kalles.
Formiddagen ble tilbragt sammen med Mamma, og i kveld har jeg vært på 50 års festival.
Storesøsteren og en nabo av henne feiret femti års dagene sine med en festival på det som en gang var bygdas idrettsbane.  Det var ca 150 stk, de serverte helgrillet elg.  Og hele festen var liksom en stor dugnad..  Det er ikke den ting man ikke får til i min barndoms bygd.
Ok, så er både søsteren og naboen født i 1965, og derfor er de vel strengt tatt 51 år i år.  (Det er jo jeg som er 50 –  snart ).
Ok så kan bygda enkelte ganger virke litt for patriotisk, og så er det politisk ukorrekt å si at jeg forlot min barndoms bygd så fort jeg fikk  førerkort, og bil. .
 
Men jeg har kost meg i kveld sammen med gamle og nye bekjentskaper.
Elgen var nydelig, og Gamle Gubben Grå gjorde en flott innsats med å skjære den opp.
Jeg har snakket masse, drukket rødvin og kost meg.  
Det er nå noe eget med ens barndoms dal…   
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg